واکنش وزارتخارجه افغانستان به حضور طالبان در اسلام آباد

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت: اگر اعضای طالبان از قطر وارد اسلام آباد شده‌اند تا درباره گفت‌وگوهای صلح، رایزنی کنند باید در این مورد توضیح داده شود.

واکنش وزارتخارجه افغانستان به حضور طالبان در اسلام آبادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، احمدشکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در نشست خبری در کابل به خبرنگاران داخلی و خارجی گفت که اگر اعضای طالبان از قطر وارد اسلام آباد شده‌اند تا درباره گفت‌وگوهای صلح، رایزنی کنند باید در این مورد توضیح داده شود.

منابع خبری روز شنبه گزارش‌هایی از سفر سه عضو اعضای دفتر سیاسی طالبان به اسلام آباد منتشر کردند. دفتر سیاسی طالبان در قطر مستقر است.

هفته گذشته نیز روزنامه گاردین از ملاقات رئیس عمومی امنیت ملی با افراد طالبان در قطر برای برقراری صلح در کشور خبر داده بودند.

مستغنی همچنین گفت که صلاح الدین ربانی وزیر خارجه که برای شرکت در چهل و سومین نشست شورای وزیران کشورهای اسلامی به ازبکستان سفر کرده بود، در دیدار با همتای ازبکی خواهان از وی خواست که قیمت برق صادراتی به افغانستان را کاهش دهد.

وی افزود که در این دیدار وزیر خارجه افغانستان از ازبکستان خواست تا بازرگانان خود را برای سرمایه گذاری در افغانستان تشویق کند و دو طرف گسترش روابط را به نفع ۲ کشور خواندند.

به گفته وی، ربانی همچنین از ازبکستان خواست که از افغانستان برای عضویت کامل این کشور در گروه شانگهای حمایت کند که طرف ازبکستان نسبت به این موضوع اطمنیان خاطر داد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت که ربانی همچنین از ازبکستان، اهدای بورس تحصیلی برای دانشجویان افغان را خواستار شد.

رشد نوشت: وی گفت که قرار است وزیر خارجه ازبکستان در صدر یک هیأت بلندپایه نیز به افغانستان سفر کند و در این سفر در باره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.