چگینی در نشست خبری انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران:

۲۳ تماشاخانه عضو صنف تماشاخانه‌های خصوصی هستند

مدیر تماشاخانه مشایخی گفت: تا کنون ۲۳ تماشاخانه عضو این انجمن هستند که درصورت ابقای این تعداد، صنف مسیر درست را نرفته است.

هیچ اجباری در عضویت این صنف نیست/ تشکیل اولین صنف تماشاخانه های خصوصیبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین نشست خبری صنف تماشاخانه‌های خصوصی ایران با حضور هیات مدیره در تئاتر باران امروز برگزار شد.

خیام وقار کاشانی مدیر تئاتر باران در خصوص این انجمن گفت: به پیشنهاد مهدی شفیعی مسئول هنرهای نمایشی و پیگیری شاهین چگینی ثبت این انجمن صنفی به نتیجه رسید و ثبت شد.

شاهین چگینی مدیر تماشاخانه مشایخی افزود: اولین جلسه سال گذشته ۳۰ خرداد ماه تشکیل شد که تمام مسئولان تماشاخانه‌های خصوصی حضور داشتند. در واقع می‌خواستیم تا یک صنف جداگانه‌ای در این حوزه تشکیل شود.

وی ادامه داد: شروع و پیگیری‌های این کار از وزارت خانه شروع شد که نزدیک به یکسال و سه ماه به طول انجامید تا ثبت قانونی آن را انجام دهیم.

چگینی با بیان اینکه مسئول هنرهای نمایشی استقبال خوبی از این موضوع کرده است، مطرح کرد: با وجود سختی‌های این راه، حمایت‌های زیادی از سوی مسئول هنر نمایشی شد و اعضای هیات مدیره شامل خیام وقار کاشانی؛ داوود نامور و شاهین گینی معرفی شدند.

رئیس هیات مدیره در خصوص انگیزه این اعضا برای تشکیل این صنف عنوان کرد: بحث همیت موضوع اصلی است تا تماشاخانه‌ها با اتحاد کار را پیش ببرند و آیین نامه‌هایی که موظف به اجرایی آنها هستند بطور کامل و درست اجرا کنند‌.

چگینی در خصوص مسیر درست این انجمن و تعداد عضوهای آن گفت: تا به حال ۲۳ تماشاخانه عضو این انجمن هستند که اگر به همین تعداد بماند معلوم است صنف مسیر درست را نرفته اما از طرفی هم هیچ اجباری در عضو شدن تماشاخانه‌ها نداریم.

مسئول تماشاخانه مشایخی افزود: از این ۲۳ تماشاخانه؛ ۳ تماشاخانه در شهرستان‌ها است و مابقی در تهران‌ که بودجه این انجمن از پرداخت حق عضویت آنها بدست می‌آید اما باز با این اوصاف نیاز به حمایت مسئولان داریم.

وی درباره دفتر این انجمن اظهار داشت: هنوز دفتر مشخصی وجود ندارد و فقط بخشی از تئاتر مان را به آن اختصاص داده ایم که در اسرع وقت سایت و محل استقرار جداگانه‌ای خواهد داشت که اعلام خواهیم کرد.

مسئول هیات مدیره انجمن صنفی تماشاخانه خصوصی درباره مبلغ حق عضویت و تسهیلات آن بیان کرد: فقط برای یک بار یک میلیون تومان اعضا پرداخت می‌کنند و بعد از آن موظف به پرداخت 100 هزار تومان هستند که از این طریق از اعطای تسهیلاتی همچون وام بهره مند می‌شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار