وزیر نیرو خبر داد؛

همکاری ایران و هلند در زمینه مدیریت آب

حمید چیت چیان گفت: تفاهم‌نامه ای میان ایران و هلند برای ارتقای مدیریت منابع آب و توسعه انرژی‌های خورشیدی کشور امضا شد.

همکاری  ایران و هلند در زمینه مدیریت آببه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حمید چیت‌چیان  وزیر نیرو امروز در حاشیه دیدار با وزیر زیرساخت و محیط زیست هلنددر جمع خبرنگاران، گفت: صحبت‌های پیشین ایران با کشور هلند موجب تدوین تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه‌ی ارتقاء مدیریت آبی در کشور شد.

وی با اشاره به تجربیات ارزشمند هلند در خصوص مدیریت منابع و تامین آب تصریح کرد: با توجه به این‌که هلند پایین‌تر از سطح دریا قرار گرفته به‌طور مداوم در معرض سیلاب‌ها و هجوم آب دریا قرار می‌گیرد که همین مسئله موجب شده که هلند یک کشور پر آب به حساب آید.

به اعتقاد وزیر نیرو تجربه گرانبهای هلند و تکنولوژی‌های این کشور  در زمینه آب امروز  موجب امضای تفاهم‌نامه‌ای برای انتقال این تجربیات میان دو کشور شد. 

چیت‌چیان با بیان این‌که در سال‌های گذشته قریب 3000 نفر از کارشناسان ایرانی در موسسات آموزشی هلند در حوزه مدیریت و فناوری آب دوره‌های لازم را گذرانده‌اند، عنوان کرد: انتظار می رود سرعت این فعالیت‌ها بیش  از گذشته صورت گیرد.

وی اظهار داشت:همکاری بین دو دولت، همکاری بین شرکت‌های تجاری دو طرف و همکاری بین موسسات تحقیقاتی و آموزشی کشور سه گونه همکاری است که با کشور هلند خواهیم داشت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه  عمده این تفاهمات در زمینه‌ی مسائل آب و محیط زیست بوده است، گفت: در مورد انرژی نیز صحبت‌هایی به میان آمد به‌طوری که یک شرکت هلندی تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های خورشیدی اعلام کرد و در این زمینه نیز قراردادی به امضاء رسید.

چیت‌چیان، اظهار داشت: با توجه به همکاری طولانی‌مدت بین این دو کشور  انتظار می رود که این همکاری‌ها  ادامه یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار