رئیس سازمان حج و زیارت:‌

400 هزار زائر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند/ آمادگی پذیرش 2 میلیون نفر

رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام ۴۰۰ هزار نفر برای راهپیمایی اربعین در سامانه سماح خبر داد.

400 هزار زائر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند/ آمادگی پذیرش 2 میلیون نفربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بنا بر خبر دریافتی، سعید اوحدی گفت: تنها راه مطمئن برای دریافت ویزای عراق در اربعین حسینی، سامانه سماح است و امیدواریم زائران به موقع در این سامانه ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: از سال گذشته ستاد مرکزی اربعین با تمهیداتی، به وزارت کشور منتقل شد و تا امروز 18 جلسه این ستاد با مسئولیت وزارت کشور تشکیل شده است. همچنین کمیته‌های 13 گانه‌ای تشکیل و کمیته فرهنگی برعهده بعثه مقام معظم رهبری و ثبت نام زائران نیز بر عهده سازمان حج واگذار شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: سال گذشته اسکان، تغذیه و تدارکات نیز با سازمان حج و زیارت بود و امسال بر عهده ستاد بازسازی عتبات گذاشته شده و در حوزه تمهیدات در مرزهای کشور و بازسازی موکب‌ها کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

اوحدی افزود: در حوزه فرهنگی برنامه‌های عمیقی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده و ما نیز بر اساس آسیب شناسی سال گذشته، سامانه سماح را در نظر گرفتیم و زائرین می‌توانند 24 ساعته ثبت نام کنند.

وی در رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: با بانک مرکزی هماهنگی‌هایی صورت گرفت و پرداخت‌ها نیز از طریق درگاه اینترنت صورت می گیرد و 40 دلار هزینه ویزا نیز بصورت ریالی از این درگاه پرداخت و با نرخ روز به کنسولگری عراق واریز می‌شود.

اوحدی اظهار داشت: توصیه می‌کنیم زائران از همین کانال ثبت نام کنند و دفاتر مجاز زیارتی نیز به همین سامانه سماح راهنمایی می‌کنند و آمار ثبت نامی ما به مرز 400 هزار نفر رسیده است. سال گذشته در این زمان، هنوز ثبت نام را آغاز نکرده بودیم و شاید آمادگی برای پذیرش 2 میلیون زائر را داشته باشیم.

وی گفت: از زائرانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند تقاضا می‌کنم هرچه زودتر به سامانه سماح مراجعه کنند، هیچ ترافیکی برای این سامانه وجود ندارد و زائران می‌توانند مرز خود را مشخص کنند.

اوحدی با اعلام اینکه مردم نباید به تبلیغات سوء استفاده کنندگان توجه کنند، تصریح کرد: تنها راه مطمئن برای دریافت ویزا سامانه سماح است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۵
سلام اتباع خارجی که خانم ایرانی دارندجه کارکنند ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۵
خیلی عجیبه !!!!!! سازمان حج روز به روز ، هزینه های زیارت را بالاتر میبرد !!!!! و شرایط را سخت تر میکند !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
امام حسین و نمیشه همین جا زیارت کرد ...حتما باید بریم چند هفته اون ورو کلی پول هزینه ای عربها کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
چرا میشه کی گفته نمیشه شما از همین جا زیارت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
آدمه متاهل میشناسم میره هر سال اربعین بر میگرده 2 ماه فقط خوابه و سر کار نمیره...آخه این درسته...این چه زیارتیه.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۸:۴۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
خوب اشتباه میکنه حالا چه ربطی داره به سایت و ثبت نام؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
یک نفر باشی چطور باید ثبت نام کرد؟؟ چون داخل سایت برای ثبت نام باید حداقل پنج نفر باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
بعضیا دفتر دستک درست کرده اند.ویزای ارمنستان لغو می شود ولی ویزای اربعین باید 40دلار باشد و بیمه نیز اجباری شود آن هم بیمه 25000هزار تومانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
باسلام تاریخ 95/7/3ثبت نام کردیم تاریخ خروج هم 95/8/10میباشد هنوز ویزاتوسط دفتری که مدارک دادیم گرفته نشده است مگین هنوز دفتر کرج را نیافتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
وقتی 400000 نفر ثبت نام کردن به نظر حداقل 5 میلیون نفر دراین حرکت عظیم شرکت می کنند و مسئولین باید هر چه سریعتر تمام امکانات در داخل ایران و هماهنگی ها را با طرف عراقی انجام دهند.
آخرین اخبار