استقبال عراقی ها از مرغ ایرانی/افزایش صادرات درآستانه اربعین حسینی

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی و ازدیاد زائر، استقبال برای خرید مرغ ایرانی از سوی عراق افزایش یافته است.

اصطلاح مرغ ارگانیک بهانه ای برای گران فروشی است
عظیم‌حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی و ازدیاد زائر، استقبال برای خرید مرغ ایرانی از سوی عراق افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود:میزان صادرات برای مرغ های سایز (مرغ های با سایز یکسان و در حدود 1.5 کیلوگرم) در چند ماه نخست سال جاری به طور متوسط روزانه 8 هزار تن به بازارهای هدف صادر شده است.

حجت در خصوص متوسط نرخ مرغ زنده در محل تولید را 4 هزار و 400 الی 4 هزار و 500 تومان اعلام و اظهار داشت: نرخ مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده 6 هزار و 800 الی 7 هزار تومان است و پیش بینی می شود تا دو هفته آینده دامنه قیمت ها تغییر محسوسی نداشته باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه مصرف سوخت در فصول سرد سال برای تولیدکنندگان این صنعت موجب ضرردهی آنها می شود، در خلال یک ماه گذشته جوجه ریزی بسیار بالایی در سطح کشور داشته ایم و باید عنوان داشت که قیمت های فعلی هم به نفع مصرف کنندگان و هم مشتریان است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار