کیهانی: کسی از فدراسیون طلبی ندارد/ ورزشکار حرفه ای نباید شغل دوم داشته باشد

رئیس فدراسیون دو و میدانی در واکنش به صحبت های محمد صمیمی مبنی بر نبود پول در این رشته گفت: کسی از فدراسیون دو و میدانی طلبی ندارد.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دو و میدانی در گفت و گو با رادیو ورزش در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه آکادمی ملی دو و میدانی یکی از برنامه های شما در بدو ورود به فدراسیون بوده است، تا چه اندازه توانسته اید این برنامه را پیش ببرید، بیان کرد: ضرورت توجه به بحث پایه در دو و میدانی و توسعه دانش مربیان و موضوع بسیار حائز اهمیت استعدادیابی که نیاز واقعی ورزش دو و میدانی در کشور ما است، از جمله مسائلی بود که دغدغه تشکیل آکادمی ملی دو و میدانی را شکل داد. خوشبختانه از ابتدای ورودم به فدراسیون، جلسات مختلفی را برگزار کردیم، مقدمات کار شکل گرفت و اساسنامه آکادمی تدوین شد، سپس وظیفه اصلی آکادمی را در قالب طرح ملی استعدادیابی تعریف کردیم. 

وی خاطر نشان کرد: در 10 ماه اول ورودم به فدراسیون، موضوع بسیار مهم المپیک را در دستور کار قرار دادیم؛ اما از دیگر بخش ها غافل نشدیم. از 2 ماه گذشته، با حضور اساتید بزرگ دو و میدانی، تصمیم گرفتیم انجمنی را برای پیشکسوتان دو و میدانی تأسیس کنیم، هدف ما این است که از نقطه نظرات پیشکسوتان برای دو و میدانی کشور سود ببریم. دیگر برنامه ما این است که صندوقی را برای حمایت از پیشکسوتان در دل این انجمن تأسیس کنیم. 
موضوع دیگری که روز مجمع عنوان کردم و بسیار مورد انتقاد قرار گرفتم، موضوع جذب حامی مالی برای ورزش دو و میدانی بود که خوشبختانه ما در یک سال گذشته در تمام برنامه هایی که اجرا کردیم، اسپانسر داشتیم. 
 
رئیس فدراسیون دوومیدانی پیرامون برنامه های این فدراسیون برای حضور در مسابقات آسیایی اظهار کرد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا یکی از سه برنامه مهم فدراسیون ما در سال ۹۶ است. مسابقات در تاریخ ۱۱ تا ۱۵ خرداد ماه سال ۹۶ در شهر رانچی هندوستان برگزار می گردد. ما پس از سنجش و ارزیابی دوومیدانی کاران آسیا و کشورمان، از هفته آینده کارمان را با تمام قوا شروع خواهیم کرد.

وی  در خصوص گفته های صمیمی، ورزشکار پرتاب دیسک که اعلام کرده است پولی بابت ورزش حرفه ای عایدش نمی شود و باید به فکر شغل دوم باشد تصریح کرد: هیچکس از فدراسیون طلبی ندارد و قبل از المپیک برای همه ورزشکاران به طور یکسان هزینه شده و آمار هزینه های انجام گرفته هم در فدراسیون موجود است. نکته دوم اینکه ورزشکار حرفه ای نباید شغل دیگری داشته باشد و من از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، رسانه ملی و مدیران نظام باشگاه داری تقاضا دارم که به ورزش های پایه توجه نمایند. متاسفانه باشگاه ها به غیر از دو باشگاه ذوب آهن و نفت تهران از ورزش های پایه و پرمدال حمایت نمی کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار