مشهد؛

افزایش ۴۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در گناباد

فرمانده انتظامی گناباد گفت: کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان طی 6 ماه ابتدای امسال با افزایش 40 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به حدود 600 کیلو گرم رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سرهنگ علی اکبر کیانی  در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گناباد افزود: 200 متهم شامل معتاد و قاچاقچی در 6 ماه ابتدای سالجاری در این شهرستان دستگیر شدند و 21 دستگاه خودرو آنان توقیف گردید که 160 پرونده در این ارتباط در محاکم قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.
وی اظهار کرد: بیش از 90 درصد سارقان که در این مدت در گناباد دستگیر شده اند، معتاد بوده یا با مسائل و مشکلات ناشی از آن دست به گریبان هستند.
وی پاکسازی بوستان ها و فضاهای عمومی از وجود معتادان متظاهر را از جمله رویکردهای فرماندهی انتظامی گناباد ذکر کرد و گفت: دو بوستان که به پاتوق معتادان تبدیل شده بود، در این مدت پاکسازی شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز کمبود اعتبار و نیروی انسانی متخصص را از جمله مشکلات ترک اعتیاد در این شهرستان ذکر کرد و گفت: سالانه 600 میلیون ریال برای این منظور اختصاص می یابد که با گذشت 6 ماه از سال جاری هیچ گونه اعتباری تخصیص نیافته است.
دکتر علی عالمی خواستار توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیرط به تامین اعتبار این بخش در این شهرستان شد.
محمود صادقی معاون فرماندار گناباد هم افزایش مهارتهای زندگی، اقدامهای فرهنگی و توجه به رویکردهای اجتماعی را مولفه های مهم پیشگیری از اعتیاد برشمرد و خواستار هم افزایی بین دستگاههای اجرایی و مسئولان و دست اندرکاران ذیربط در این ارتباط شد.
63 درصد از مجموع 250 زندانی شهرستان گناباد را زندانیان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می دهند.
پنج مرکز و کلینیک ترک اعتیاد با ظرفیت بیش از یکصد نفر در شهرستان گناباد فعال است.

انتهای پیام//ح ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.