شیراز؛

ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی جهرم

فرماندار ویژه ی جهرم گفت: در بخش کشاورزی برای 7 هزار نفر در قالب راه اندازی 24 واحد کارگاهی اشتغال زایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم در دیدار با فعالان اقتصادی با اشاره به اقدامات انجام شده در دو حوزه صنعت و کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی گفت: اشتغال برای هفت هزار نفر در بخش کشاورزی در قالب راه اندازی 24 واحد کارگاهی صنایع تبدیلی، فرآوری ، بسته بندی خرما ، مرکبات ، ترشیجات ، آبلیمو گیری ، پرورش ماهی گرمابی ، پرورش شترمرغ، اشتغال خانگی، تولید قارچ، تولید نهال، گیاهان دارویی، تولید دانه های روغنی، گل محمدی، پسته، دامداری ها، مرغداری ها و کلا مشاغل و حرف وابسته به بخش کشاورزی ایجاد شده است.
وی خاطر نشان کرد: اشتغال برای 1430 نفر در بخش صنعت و خدمات و پرداخت مبلغ 238 میلیارد تومان به متقاضیان از محل منایع داخلی بانک ها جهت فعالیت های کشاورزی ، اقتصادی ، تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان صورت گرفته است.
معاون استاندار فارس پرداخت 50 در صد غرامت خسارات خشکسالی سال 94 توسط بانک کشاورزی معادل 3میلیارد تومان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: کارگروه توجیهی استفاده از پوشش تورهای پلاستیکی در سطح 1000 هکتار از باغات به منظور کاهش مصرف آب ایجاد و برای 1200 نفر جهت جذب اعتبار 20 میلیارد تومانی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور و پیگیری رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و راه اندازی مجدد خط تولید کارخانه ی آرد سفید جهرم با 100 نفر اشتغال شرکت الکل سازی رازی با 40 نفر اشتغال ، شرکت شیدا لبن با 30 نفر اشتغال ، قطعات پیش ساخته بنتی کارگرفرد با 20 نفر اشتغال که ظرف چند روز آینده مجدد مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی است.
صحرائیان گفت: از مجموع 40000 هکتار باغات سطح شهرستان جهرم در سال 95 در 7000 هکتار از سطح باغات به ترتیب 2500 هکتار تغییر الگوی کشت ، 3000 هکتار طرح آبیاری تحت فشار ،1500 هکتار نوسازی واصلاح باغات فرسوده انجام شده که به طور متوسط بین 30 تا 40 درصد کاهش مصرف آب را به همراه داشته است .
فرماندار ویژه جهرم خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد ارزش افزوده ی قیمت محصولات در سال اخیر 24 واحد صنایع تبدیلی ، بسته بندی و سورتینگ ایجاد شده است به طور متوسط 30 درصد ارزش افزوده را برای کشاورزان و باغداران شهرستان فراهم نموده است .
وی ادامه داد:پیگیری و هماهنگی به منظور تاسیس اداره ی گمرک شهرستان در راستای تسهیل در صادرات و تجارت خارجی که بحمدالله اولین محموله صادراتی شهرستان از همین گمرک در چند روز گذشته مورد ارزیابی قرار گرفت و این گمرک موجب تقویت و گسترش صادرات غیرنفتی شهرستان خواهد شد و از سردرگمی تجار و بازرگانان جهت مراجعه به سایر گمرکات کشور جلوگیری می نماید و قدم بسیار موثری در جهت تسهیل در روند صادرات شهرستان جهرم بود .
معاون استاندار فارس پرداخت مبلغ 23 میلیارد تومان برای خرید میزان 18000 تن گندم به کشاورزان، مجموع اقلام صادراتی از طریق گمرک جهرم به تعداد 7307 کارتن معادل 28 تن و به ارزش 67271 دلار در طول مدت راه اندازی گمرک را از دیگر اقدامات انجام شده خواند.
وی همچنین جمع کل تسهیلات پرداختی از محل منابع داخلی بانک های عامل در حوزه های کشاورزی ، اقتصادی ، صنعت ، خدمات و مسکن را طی سال 95 در بخش دولتی 238 میلیارد تومان اعلام کرد .
صحرائیان افزود : مجموع جذب سرمایه توسط بخش خصوصی در حوزه های مختلف طی سال 95 معادل 500 میلیارد تومان برآورد می شود .
معاون استاندار گفت : مجموع اشتغال ایجاد شده در حوزه ی صنعت و خدمات طی سال 95 ، 1430 نفر می باشد .
فرماندار ویژه ی جهرم اذعان داشت : کل اشتغال ایجاد شده در یک سال اخیر در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی ، صنعت و خدمات 8430 نفر می باشد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.