«روزی حلال» کتابی که هنوز اثری نتوانسته جایش را بگیرد!

آنچه در سفره بعضی از افراد جامعه قرار می گیرد روزی حلال نبوده و این نه تنها در زندگی فردی افراد بلکه در اجتماع هم آثار و پیامدهایی خواهد داشت.


حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی قاسمی مولف و مدیر گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیرامون دو کتاب خود با عناوین "روزی حلال" و "گشایش روزی" گفت: زمانی که این کتاب را نوشتم احساس کردم جای چنین کتابی در جامعه واقعا خالی است و با وجود آنکه سال ها از نگارش آن می گذرد هنوز کتابی نتوانسته جای "روزی حلال" را بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه آنچه در سفره بعضی از افراد جامعه قرار می گیرد روزی حلال نبوده و این نه تنها در زندگی فردی و شخصی افراد بلکه در اجتماع هم آثار و پیامدهایی خواهد داشت بنابراین تصمیم گرفته شد چنین کتابی نوشته شود و با استفاه از منابع دینی اصیل آثار روزی حلال و همچنین پیامدهای لقمه حرام در زندگی فردی و اجتماعی افراد بررسی شود و از آنجا که این کتاب برای عموم مردم است سعی شده در تعریف ها قابل فهم و زبان آن ساده و روان باشد که چندین نوبت هم به چاپ رسیده است.

قاسمی تصریح کرد: در ادامه این کتاب به وسیله آیات و روایات و رهنمون های بزرگان دین و جامعه و خصوصا اهل بیت علیهم السلام به مصادیق مال حرام همچون رشوه، کم فروشی، غش در معامله، از بین بردن حقوق دیگران مثل حقوق فقرا و... اشاره شده و در ادامه به نتایج آن در زندگی و حتی نسل های بعدی پرداخته شده است. در مجموع "روزی حلال" در 9 فصل نگاشته شده و در فصل پایانی به مواردی که از دیدگاه اسلام باعث رزق و روزی در زندگی افراد می شود اشاره شده اما به دلیل آنکه احساس می شد این فصل از کتاب حرف ها و مباحث زیادی برای گفتن دارد تصمیم گرفتیم در کتاب دیگری با عنوان "گشایش روزی" به طور کامل به این مبحث بپردازیم. در واقع می توان گفت کتاب "گشایش روزی" ادامه کتاب روزی حلال" است که اگر کسی بخواهد روزی حلال داشته و دچار فقر و بی برکتی در زندگی نشود می تواند به کتاب "گشایش روزی" و عواملی که در آن ذکر شده عمل کند.

وی در ادامه عواملی که باعث گشایش روزی شده را برشمرد و تصریح کرد: عواملی چون همت، توکل، تفکر، پرهیز از گناه به ویژه گناهان اجتماعی، رعایت حقوق افراد و...همه در افزایش رزق و روزی و برکت داشتن زندگی افراد نقش داشته که در کتاب مذکور به تمامی این موارد پرداخته شده و این کتاب همچون "روزی حلال" از سوی انتشارات "نور الزهراء" (س) به چاپ رسیده است.

این مولف با معرفی دو کتاب دیگر خود که از سوی همین انتشارات منتشر شده خاطرنشان کرد: یکی از این کتاب ها "سرچشمه تربیت" است که در سال 91 به انتشار رسید و شامل دانستنی های پزشکی، اخلاقی و تغذیه قبل از بارداری است.مهم ترین فصل کتاب، به مراقبت های عبادی و معنوی قبل از بارداری اختصاص دارد که از نظر نگارنده توجه به آن ،زمینه های تربیت دین و آینده فرزند را فراهم می کند و به بیان راه و روش ایجاد زمینه های عفت و پاکدامنی، عبودیت و عشق آنان اهتمام می ورزد.

 قاسمی در پایان افزود:همچنین کتاب تاثیرگذار "صمیمانه با همسران" که هدف آن جلوگیری از طلاق های عاطفی است که متاسفانه در جامعه بسیار گسترش پیدا کرده با ارائه راهکارهای درمان طلاق عاطفی از منابع دینی و روانشناسی در 264 صفحه در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار