حضور بدون دغدغه متخصصان پزشکی در مراکز درمانی شهرهای اطراف تهران

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت : تسهیلات خوبی را برای حضور بیشتر متخصصین در شهرستان ها و پوشش مناسب خدمات در نظر گرفته ایم تا مراکز درمانی با تمام قدرت از ظرفیت های متخصصان استفاده کنند.

حضور بدون دغدغه متخصصان پزشکی در مراکز درمانی شهرهای اطراف تهران
محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پوشش خدمات بهتر به شهرستان های استان تهران و دسترسی بهتر مردم به متخصصین حوزه های مختلف پزشکی بیان داشت : جلسه ای را با حضور معاونت درمان وزارت بهداشت ، شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها و روسای نظام پزشکی شهرستان ها برگزارکردیم تا نیازها را بررسی و شاخص های آن را تامین کنیم .

وی افزود : در این جلسه مقرر شد روسای نظام پزشکی شهرستان ها و شبکه های بهداشت و درمان نیازها را احصا کرده و به ما اطلاع رسانی کنند .

وی با اشاره به این که در کمیسیون تبصره 7 ماده 13 قانون تسهیلاتی را برای حضور بیشتر متخصصان در شهرستان های استان تهران در نظر گرفته ایم اذعان داشت : برای شفاف سازی و حمایت های قانونی و این که متخصصان پرداخت های بیمه را در شهرستان های اطراف تهران داشته باشند باید از ظرفیت های خوبی که در شهرها وجود دارد بصورت هماهنگ استفاده کنیم .

جهانگیری اولویت کاری در این حوزه را استفاده تمام قدرت از ظرفیت های متخصصان در مراکز درمانی عنوان کرد و گفت : باید حضور متخصصان در مراکز درمانی شهرستان های استان تهران با کمترین دغدغه انجام شود و تسهیلات قانونی برای آن ها در نظر گرفته شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که برای انجام این مهم باید مشوق های لازم نیز دیده شود خاطرنشان کرد : اکنون متخصصان در شهرهای اطراف تهران به فعالیت مشغول هستند ولی بر اساس قانون برخی از آن ها پروانه مطب ندارند که در موارد خاص دچار مشکلات قانونی می شوند .

وی تصریح کرد :  تسهیلات را ارائه می دهیم تا هم پروانه مطب داشته باشند و هم بصورت قانونی کار کرده و حمایت های بیمه ای و سایر موارد لازم را برای خدمت رسانی به بیماران و کاهش هزینه ها داشته باشند.

توزیع نیروی متخصص در شهرستان های اطراف تهران باید ساختار مند باشد
سید محمد حسین میردهقان مدیر کل دفتر اعتبار بخشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه باید نظارت بر عملکرد متخصصان در شهرهای اطراف تهران وجود داشته باشد گفت : برای این مهم باید توزیع نیروی متخصص در اطراف تهران چه به شکل پروانه مطب و چه به شکل پروانه شهر دوم کاملا ساختارمند باشد.

وی در خصوص توزیع نیروی متخصص در مراکز درمانی اطراف شهر تهران بیان داشت : جلسه ای را با حضور روسای نظام پزشکی و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرهای اطراف تهران داشتیم تا توزیع نیروی متخصص در اطراف تهران چه به شکل پروانه مطب و چه به شکل پروانه شهر دوم یا کسانی که مشمول تبصره 7 ماده 13 قانون مربوطه می شوند ، ساختار مند باشد.

وی افزود : برای جلوگیری از بی نظمی های موجود و نظارت بر عملکرد همکاران متخصص در شهرهای اطراف تهران جهت پوشش دهی خدمات کاملی که مردم به آن نیازمند هستند این ساختارمندی لازم است.

مدیر کل دفتر اعتبار بخشی وزارت بهداشت ادامه داد : بعضا مشاهده می شود در برخی شهرهای اطراف تهران متخصصان بدون این که مبادرت به اخذ پروانه مطب کنند اقدام به فعالیت کرده اند که اقدامشان ساختارمند نبوده و پزشکان بومی هم داشتیم که پروانه شهردوم را گرفتند و شاخص های متعدد دیگری هم وجود داشت که نشان می داد در این زمینه ضعف داریم و باید هماهنگی برای استفاده از ظرفیت های موجود داشته باشیم.

میردهقان با تاکید براین که هر پزشکی که خواستار فعالیت در بخش خصوصی در هر جای کشور است باید پروانه مطب داشته باشد خاطرنشان کرد: قانون به صراحت مشخص کرده است که پزشکان از کدام مجاری قانونی اقدام به اخذ پروانه مطب چه بصورت پروانه اصلی یا پروانه دوم کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار