بازدید رهبر معظم انقلاب از آرامگاه شیخان قم+عکس

صفحه اینستاگرام منتسب به رهبر معظم انقلاب تصویری از حضور ایشان در آرامگاه شیخان قم منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛قبرستان شیخان قم از قبرستان‌های مشهور و تاریخی ایران به حساب می‌آید، شیخان در کنار حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم واقع شده است. این قبرستان را باقیمانده قبرستان تاریخی بابلان می‌دانند که در مجاورت میدان آستانه قرار گرفته است و قدمت شیخان را به بیش از هزار سال پیش نسبت می‌دهند که شیخان کبیر یا گلزار شیخان نام خود را مدیون دفن دو تن از بزرگترین محدثان شیعی (زکریا بن ادریس و زکریا بن آدم از اصحاب) از‌ شاگردان و راویان امام صادق تا امام جواد (ع) است.

صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب با انتشار پستی تصویری ازحضور رهبر در آرامگاه شیخان قم در سحر گاه شنبه اول آبان ماه منتشر کرد.
این صفحه نوشت:"حضور سحرگاهی در آرامگاه شیخان قم 89/8/11."


شایان ذکر است  که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پنجمین روز سفر به قم، با حضور در آرامگاه شیخان این شهر ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدا و علمای مدفون در این آرامگاه را گرامی داشتند.


گفتنی است ؛تعدادی از بزرگان دینی نیز چون ملا محمدطاهر قمی، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی و میرزای قمی در این محل مدفونند که بر اثر گذشت زمان و پدیده فرسایش، سنگ‌های بسیاری از قبور این قبرستان از بین رفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار