سخت‌گیری‌های وزارت علوم برای دانشگاه آزادیها/ استعلام از وزارت اطلاعات برای پذیرش تمام دانشجویان ارشد و دکتری

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وظیفه وزارت علوم سختگیری برای رسیدن به سطح کیفی قابل قبول دانشگاه بوده اما سختگیری بیش از حد این وزارتخانه برای دانشگاه آزاد منصفانه نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سومین اجلاس معاونان برنامه‌ریزی واحدهای دانشگاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به قانونی بودن همه رشته محل‌های واحدها اظهار داشت: این رشته محل ها با مصوبه کمیسیون گسترش و برنامه‌ریزی وزارت علوم و با مجوز سه نفره مجلس شورای اسلامی است. 

وی بیان کرد: طرح تجمیع 1 و 2 به اجرا رسیده و در آن تشکیلات پست‌های سازمانی واحدهای کم دانشجو اقدام شده است و طرح تجمیع 3 با هدف دمکراسی و کاهش فرآیندها و افزایش سهم سیستم‌های IT که فرآیندها و مراجعات غیر ضروری و مواردی چون اتوماسیون کامل اداری و دیگر کارهای اداری انجام میشود

میرزاده ادامه داد: در طرح تجمیع 3 21 برنامه در جهت کاهش فرآیندها و اتوماسیون کامل اداری اجرا شده که هم اکنون برخی از نرم‌افزارهای این طرح در حال انجام است. 

وی اعلام کرد: به زودی کارت هوشمند دانشجویی در طرح تجمیع 3 در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و این کار می‌تواند باعث ارتباط پایدار اداری بین دانشجو و دانشگاه شود. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سختگیری وزارت علوم در جهت استانداردسازی سطح کیفی دانشگاه‌ها را استقبال می‌گوییم افزود: کار وزارت علوم سختگیری برای رسیدن دانشگاه‌ها به سطح قابل قبول از نظر کیفی و کمی بوده اما اینکه این سختگیری برای دانشگاه آزاد بیشتر از سایر دانشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد مورد قبول ما نیست

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های غیر انتفاعی بدون هیچ امکانات و استادی اقدام به جذب دانشجوی بدون کنکور در این موقع از سال می‌کنند و وزارت علوم هیچ سختگیری در این زمینه صورت نمی‌دهد، افزود: برخی از دانشگاه‌های غیر انتفاعی بدون امکانات تعداد زیادی در مقطع ارشد دانشجو می‌گیرد و این در حالی است که ما از بین 114 هزار متقاضی دوره دکترا تنها 8 هزار نفر را قبول کرده و ترم اول تحصیلشان از بهمن ماه است. 

میرزاده بیان کرد: بر اساس قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی هر دانشجوی مقطع ارشد و دکترا برای تحصیل باید استعلامی از وزارت اطلاعات و سازمان مربوطه در مورد آن گرفته شود.

وی ادامه داد:‌ دانشجویان می‌توانند از شرایط تحصیل تخفیف صندوق رفاه و وام دانشجویی در شرایط مختلف استفاده کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: 11 هزار نفر از اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد انتقال یافته و در مقطع دکترا به ازای هر استاد 2.6 درصد دانشجو وجود دارد و این در حالی است که در دانشگاه‌های دولتی این عدد 1 به 3 است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۵
آیین نامه تشویق مقالات کنفرانسی
آخرین اخبار