ندای امام راحل باید امروز در گوش مسئولان باشد/ شوراهای دانش آموزی یک نهاد فراتشکلی

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مشارکت دانش آموزان سراسر کشور در انتخابات شورای دانش آموزی، یک جریان جوان باوری و همکاری در حوزه اموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حمیدرضا کفاش معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در مراسم نوزدهمین دوره شوراهای دانش آموزی در مدرسه نمونه دولتی زمانی منطقه 19 اظهار داشت: امروز در سطح کشور 95 هزار مدرسه انتخابات شورای دانش آموزی را برای سال تحصیلی 96-95 در سطح کشور برگزار می کند. 

وی تصریح کرد: اهمیت به قشر نوجوان و جوان، ایجاد فرصت و واگذاری انجام کارها و مسئولیت ها به آنها در ساختار شخصیتیشان آثار سودمندی بر جای می گذارد.

کفاش عنوان کرد: جوان باوری یک اعتقاد اصیل عمیق و سازنده است که در جامعه نشاط ایجاد می نماید که لازمه اموزش و پرورش امروز ما است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امام راحل یک جوان باور واقعی بود و به جوانان میدان فعالیت در عرصه های مهم را می دادند که همین اعتماد به جوانان موجب افتخار آفرینی در دوران هشت سال دفاع مقدس و حفظ و تداوم انقلاب اسلامی شد و امروز پیام امام راحل باید در گوش ما مسئولین باشد.

کفاش با تاکید بر اینکه همواره جوان باوری موجب ایجاد حرکت های عظیمی بوده است، تصریح کرد: شوراهای دانش آموزی اگر به باور قلبی تبدیل شود می تواند اموزش و پرورش را پویا تر و مشکلات تعلیمی و تربیتی را حل بکند، همچنین تشکیل شورا یک حرکت مقطعی نیست بلکه یک جریان جوان باور و مشارکت در حوزه اموزش و پرورش است. 

وی با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی تمرین و نماد مردم سالاری دینی است، اظهار داشت: دانش اموزان سراسر کشور با حضور گسترده در انتخابات و تعیین نماینده های خود می توانند برای  شرکت در تصمیمات با اهمیت تر کشور و توزیع مسئولیت ها امادگی پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در این شوراها اهداف گسترده ای پنهان است که با حضور دانش آموزان اشکار می شود، بیان کرد: ما امروز به افراد مسئولیت پذیر، سخنور، هوشمند، جدی، توانمند و صبور نیازمندیم که باید اعلام امادگی کنند و به میدان بیایند.

کفاش با تاکید بر اینکه شورای دانش آموزی نماد تبلیغ صحیح و منطقی است، گفت: پیام شورای دانش آموزی این است که من نمی توانم نسبت به سرنوشت مدرسه، جامعه و جهان اسلام بی تفاوت باشم و من می توانم از حق خود و دیگران دفاع کنم.

وی در خصوص اهمیت جایگاه شورای دانش آموزی به عنوان یک نهاد مشورتی برای مدیریت مدرسه و عوامل و امور آن یادآور شد: دانش آموزان از طریق شوراها می توانند با ارائه طرح و سوژه در تمام امور برای ترقی و بهتر شدن جایگاه مدرسه خود در شهر و منطقه اقدام کنند که ایجاد بسیج دانش اموزی در زمینه فعالیت های اجتماعی از دیگر وظایف شوراها است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: شورای دانش اموزی یک نهاد فراتشکلی است که با ساماندهی، هم افزایی و تقسیم مسئولیت موجب رشد و پیشرفت تشکل های درون مدرسه ای را فراهم می کند که شورا بازوی ارتباطی مدرسه است و از فکر و اندیشه تمام دانش اموزان در جهت رشد و تعالی مدرسه و نهاد اموزش و پرورش کمک می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار