نیویورک‌تایمز: ترامپ بر رقابت‌های جمهوری‌خواهان برای ورود به کنگره تاثیر بدی گذاشته است

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا بر روند رقابت‌های نامزدهای این حزب برای ورود به کنگره، تاثیری بد گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز نوشت: رقابت ضعیف و متزلزل ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بر رقابت جمهوری‌خواهان با دموکرات‌ها در انتخابات کنگره نیز تاثیر منفی داشته است و نامزدهای جمهوری خواه اکنون برای ورود به کنگره کار بسیار دشواری پیش رو دارند. 

این روزنامه آمریکایی در مطلبی خود آورده است: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه از جو هِک، نماینده حوزه انتخابیه سوم نوادا از حزب جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان، به علت ناکامی در کنار گذاشتن دونالد ترامپ در ابتدای رقابت‌های ریاست جمهوری به شدت انتقاد و تلاش کرد از طریق ارتباط دادن هِک و دیگر نامزدهای جمهوری خواه کنگره در سراسر آمریکا با چهره برجسته حزب جمهوری خواه [نامزد آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری] که اوباما وی را فردی نامناسب برای این رقابت‌ها می‌داند، وجهه جمهوری خواهان را خدشه دار کند. 

اوباما که کمپین و سفر سه روزه‌ای را به منظور جمع آوری کمک مالی به نفع هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، در نوادا آغاز کرده است، در دبیرستانی در این ایالت سخنرانی و هِک را چهره‌ای ترسیم کرد که از طریق حمایت از سیاست‌های تفرقه‌افکنانه ترامپ، در به عرصه آمدن وی نقش داشته است. هِک برای ورود به مجلس سنا رقابت می‌کند که پیروزی‌اش می‌تواند در کنترل جمهوری خواهان بر این مجلس هم تاثیرگذار باشد. اوباما گفت، اکنون که کمپین ترامپ در آستانه شکست قرار دارد، هِک تصمیم گرفته است ترامپ را کنار بگذارد. 

رئیس جمهور آمریکا با سخنرانی شدیداللحن درباره رقابت‌های انتخاباتی در نوادا- که هِک در مقابل کا‌ترین کورتز ماستو، دادستان کل سابق ایالت نوادا از حزب دموکرات، برای ورود به مجلس سنا و جانشینی هری رید، رهبر بازنشسته دموکرات‌ها در مجلس سنا، رقابت می‌کند، تلاش کرد استدلال‌های خود علیه ترامپ را ضد دیگر نامزدهای جمهوری خواه در رقابت‌های کنگره نیز بکار گرفته و وجهه شمار بیشتری از اعضای این حزب را خدشه دار کند. 

اوباما از حضار خواست به کلینتون رای دهند و یا اینکه شاهد از دست رفتن همه دستاوردهای دوره ریاست جمهوری‌اش باشند. 

اوباما به تازگی کمپینی به راه انداخته است و برای کلینتون کمک مالی جمع آوری و دست کم یک یا دو روز در هفته به یکی از ایالت‌های آمریکا سفر می‌کند. 

اوباما در روزهای اخیر تلاش کرده است شکست‌های ترامپ را به فرصتی برای دموکرات‌ها در سراسر کشور تبدیل کند. اوباما روز پنج شنبه از مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا، به علت محکوم کردن اظهارات نامزد حزبش در انتخابات ریاست جمهوری بدون عقب‌نشینی از حمایت از وی، انتقاد و استدلال کرد که روبیو یک ریاکار است. 

البته اوضاع در نوادا تفاوت دارد؛ زیرا پس از انتشار سوابق یازده سال گذشته ترامپ درباره تعرض به زنان، هِک اعلام کرد دیگر از ترامپ حمایت نمی‌کند. 

هِک گفت ترامپ باید از رقابت کنار گذاشته شود، موضع‌گیری که به نظر می‌رسد به بهای از دست دادن حمایت رای دهندگان جمهوری خواه برایش تمام شود. 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هِک با اختلاف اندکی از کورتز ماسترو، رقیب انتخاباتی‌اش، عقب است. این رقابت- در ایالتی که زمانی تصور می‌شد جمهوری خواهان بتوانند به راحتی کرسی دموکرات‌ها را در مجلس نمایندگان از آن خود کنند- مثالی است که نشان می‌دهد چگونه کمپین متزلزل ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، نقشه سیاسی آمریکا را تغییر داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار