زنجان،

برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی استان

نوزدهمین انتخابات شوارهای دانش آموزی استان زنجان در بیش از 2 هزار آموزشگاه دخترانه و پسرانه مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: پیشرفت و توسعه هر کشوری منوط به سرمایه گذاری در دستگاه تعلیم و تربیت آن کشور است و دانش آموزان محور برنامه های این دستگاه هستند که بخشنامه ها و دستورالعمل ها برای رشد و تعالی این قشر از جامعه انجام می شود.
وی افزود: نباید تصور شود که وظیفه آموزش و پرورش فقط در حوزه علمی و درسی است، در کنار این مسائل باید دانش آموزان در زمینه های اخلاقی، اجتماعی، مسائل عاطفی رشد کافی و لازم داشته باشند.
تمجیدی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای شواری دانش آموزی در مدارس ابتدایی برحسب تعداد دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی است و در این مدارس تا 100 نفر دانش آموز پنج نفر، از 101 تا 150 نفر هفت نفر، از151  دانش آموز به بالا نیز 9 نفر به عنوان اعضای اصلی و علاوه بر آن پنج نفر هم به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می شوند.
تعداد اعضای شورای دانش آموزی در مدارس متوسطه اول و دوم نیز متناسب با تعداد دانش آموزان همان مدرسه خواهد بود.
در مدارسی که دانش آموزان آن تا 250 نفر باشد پنج نفر، از 251 تا 350 دانش آموز نیز هفت نفر و از 351 تا 550 دانش آموز 9 نفر و از 551 نفر به بالا نیز 11 نفر به عنوان اعضای اصلی و در هر مدرسه سه نفر اعضای علی البدل انتخاب می شود.
هجدهمین دوره انتخابات تعداد شوراهای تشکیل شده یک هزار و502  مورد بود که از این تعداد 729 شورا برای دانش آموزان دختر و 772 مدرسه نیز برای پسران بود.
از 17هزار و 894 دواطلب عضویت در انتخابات شوراهای دانش آموزی هشت هزار و 365 نفر به عنوان متنخب شورا در سطح مدارس انتخاب شدند.
گفتنی است سال گذشته 42 هزار دانش آموز در انجمن های 15 گانه فعالیت های مدرسه با کمک اعضای انتخاب شده در شورا شرکت کرده اند.
 
انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.