نگاه سطحی دولت به انتخاب وزیر آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر پیشنهادی برای مسئولیت آموزش و پرورش گزینه مناسبی نیست.

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون انتخاب وزیر احتمالی آموزش و پرورش و تاثیرگذاری آن در روند عملکرد این وزارتخانه گفت:‌ دانش آشتیانی تجربه فعالیت در آموزش و پرورش را نداشته و با توجه به شرایط که در آموزش و پرورش اکنون حاکم است چنین انتخابی مناسب نیست. 

وی ادامه داد: کسی که درد مشترک در آموزش و پرورش نداشته باشد و صرفا به خاطر تحصیلات و کارهای نظری برای مسئولیت در آموزش و پرورش به کار گرفته شود ملاک مناسبی به شمار نمی‌رود. 

عباسی با بیان اینکه نگاه سطحی به آموزش و پرورش شده است عنوان کرد: در نظام تعلیم و تربیت باید فردی کارآمد به کار گرفته شود و تجربه ثابت کرده نیروهایی که از خارج این وزارتخانه برای تسلی این نهاد آموزشی به کار گرفته شده‌اند موفق نبوده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود:‌ برنامه‌های ارائه شده باید همراه با عملکرد باشد و صرفا بیان چند برنامه نظری کارایی ندارد.

عباسی با بیان اینکه آموزش و پرورش محل آزمایش و خطا نیست گفت: ‌این نهاد آموزشی با بیش از 13 میلیون دانش آموز و قریب به  1 میلیون نیروی انسانی سرنوشت انسان‌ها را در جامعه تعیین می‌کند بنابراین نباید نگاه سطحی به این وزارتخانه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: دانش آشتیانی برای سکان‌داری آموزش و پرورش مناسب نبوده و باید برنامه‌های ارائه شده افراد همراه با سابقه، تجربه و تعهد آنها در این وزارتخانه باشد.

عباسی یادآور شد:‌ استیضاح فانی با توجه به شرایط حاضر گزینه مناسب تری بود چرا که احتمال راضی شدن نمایندگان و حل برخی از مشکلات مطرح شده مانند مطالبات فرهنگیان وجود داشت. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.