موفقیت پژوهشگران کشور در تولید نانوکامپوزیت‌های بهینه

پژوهشگران کشور موفق شدند روشی را ارائه دهند که در آن نانو کامپوزیت‌ها با عیوب کمتر و ساختار مناسب برای صنایع مختلف تولید می‌شوند.

مهندس علیرضا هاشمی از محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف روش تولید نانو کامپوزیت‌ها با ساختار متفاوت، گفت: در این روش تولید، نانو کامپوزیت‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که عیوب این مواد کاهش می‌یابد و مانع از ایجاد حباب در اثر وجود خراش و ترک در سطح نانو کامپوزیت‌ها و نیز پراکندگی آنها می‌شود.

وی در خصوص مراحل تولید این نانو کامپوزیت‌ها گفت: در این طرح با ایجاد خلا همزمان و با شوک‌خلا بین مراحل مختلف و حرارت دادن مواد و حلال موجود که سبب تخریب ماده می‌شود، به طور کامل حل شده و مانع از ایجاد حباب در سطح قالب‌های نانو کامپوزیت‌ها و ایجاد آسیب در ساختار و تخریب آنها می‌شود.

هاشمی عنوان کرد: در این طرح با جلوگیری از ایجاد حباب در ساختار میکروسکوپیک و ماکروسکوپیک نانو کامپوزیت‌هایی که در صنایع مختلف کاربرد دارند و جلوگیری از ایجاد تخریب در ساختار و بدنه آنها این نانو کامپوزیت‌ها تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار