گزارش/

چالشی هولناک در درون صندوق‎های ریاست کاخ‎سفید!

طرح موضوع «تقلب» در انتخابات آتی آمریکا، این کشور را در مقابل چالشی تاریخی قرار می‎دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بحث‌ها و گاه جدال نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه به اوج خود می رسد.
اما جدای از موضوعات مناظره‌ای ترامپ و کلینتون، سخن از مقوله‎ای چالش برانگیز به نام تقلب در نتایج انتخابات به میان آمده است.

تقلبی که دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه مطرح کرده و مدعی است در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات آتی، نتایج را نخواهد پذیرفت.

*نیمی از جمهوری خواهان، ریاست کلینتون را قبول ندارند

چالشی هولناک در درون صندوق‎های ریاست کاخ‎سفید!

شبکه العالم در گزارشی نوشت: نیمی از جمهوری‌ خواهان در صورت پیروزی کلینتون، نتیجه انتخابات را رد خواهند کرد.
تازه ترین نظرسنجی‌ها پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد که نیمی از جمهوری خواهان در صورتی که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها پیروز شود، نتیجه رای گیری را رد خواهند کرد.

*موضع ترامپ در قبال شکست احتمالی از هیلاری


چالشی هولناک در درون صندوق‎های ریاست کاخ‎سفید!

به نقل از روزنامه «الوطن»؛ هنگامی که از دونالد ترامپ درخصوص احتمال شکستش در رقابت با نامزد دموکرات‌ها سوال شد، وی برای چندمین بار چنین نتیجه‌ای را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را غلط خواند و گفت: از شما می خواهم تا فعلا منتظر بمانید.

با توجه به بررسی انجام شده توسط روییترز، بر اساس نتایجی که روز جمعه گذشته منتشر شد، تنها نیمی از جمهوری خواهان، حضور کلینتون در کاخ سفید را قبول می‌کنند و حدود 70درصد می‌گویند که اگر هیلاری کلینتون پیروز شود با رای غیرقانونی و تقلبی انتخاب شده است.

در سوی مقابل از هر 10 دموکرات، هفت نفر پیروزی ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهند پذیرفت و حداقل 50 درصد از آنان پیروزی وی را در انتخابات غیرقانونی و تقلبی عنوان خواهند کردند.

*ترفند ترامپ برای روز انتخابات!


چالشی هولناک در درون صندوق‎های ریاست کاخ‎سفید!

العالم تصریح کرد: نتایج نظرسنجی‌ها بعد از اظهارت چندین باره نامزد جمهوری خواه آمریکایی مطرح می‌شود. وی معتقد است که رسانه‌ها و موسسات سیاسی در تقلب انتخاباتی علیه وی مشارکت دارند.
هم‌چنین ترامپ در اظهاراتش تاکید کرد که هوادارانش در روز انتخابات در محل‌های رای گیری مستقر می شوند تا از رای گیری افراد فاقد شرایط لازم جلوگیری به عمل آورند.  
 
* آمریکا در برابر یک دره هولناک سیاسی قرار دارد


چالشی هولناک در درون صندوق‎های ریاست کاخ‎سفید!
 
«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص آینده پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بیان داشت: انتخابات آمریکا در دوره آینده که کمتر از یک ماه به آن باقی مانده است، یکی از پرچالش ترین دوره انتخابات در طول تاریخ ایالات متحده است.

وی با اشاره به این که زمینه وجود تقلب در انتخابات آمریکا کاملا فراهم است، گفت: افرادی که دارای کارت الکترال و لابی‌های صهیونیستی هستند، می‌توانند در مسیر این انتخابات تغییراتی ایجاد کرده و  موجب پیروزی یکی از نامزدها بر دیگری شوند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان این که رقابت تنگاتنگی میان دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون وجود دارد، افزود: بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، طبیعی است که یک بن بست سیاسی شدید در این کشور به وجود می آید.

وی در ادامه ضمن حساس توصیف کردن انتخابات آینده آمریکا تصریح کرد: ممکن است نتایج رای گیری در ایالات متحده به دادگاه عالی فدرال رفته و پس از سپری شدن یک دوره زمانی برای صدور نتیجه نهایی، درگیری‌هایی میان دو نامزد و طرفدارانشان به وجود بیاید.

هانی زاده گفت: اکنون آمریکا در برابر یک دره هولناک سیاسی قرار دارد و حساسیت انتخابات آتی ممکن است منجر به درگیری‌های خیابانی در این کشور شود.

وی با اشاره به این که شاید شخصیت های موجود در دو حزب، واکنش ها را سریعا مهار کرده و به سرانجام بکشند، اظهار داشت: ممکن است به دلیل افشاگری‌های علیه کلینتون، ترامپ و طرفدارانش را به حضور در خیابان‌ها بکشد.    

چالشی هولناک در درون صندوق‎های ریاست کاخ‎سفید!

اکنون باید دید که سرانجام صندوق های انتخاب ریاست کاخ سفید، به کدامیک از دو نامزد جمهوری خواه یا دموکرات چراغ سبز نشان می‎دهد. پایانی بر پرسر و صداترین انتخابات تاریخ آمریکا، که در صورت برتری کلینتون، آغاز یک چالش جدی‎تر با عنوان تقلب از سوی ترامپ مطرح خواهد شد.  
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۵
ما بهتره بفکر صندوقای پولی خودمون باشیم.
آخرین اخبار