روایت ویکی‌لیکس از رشوه دوازده میلیون دلاری مغرب به کلینتون

تازه‌ترین اسناد منتشر شده توسط ویکی‌لیکس نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون یک رشوه دوازده میلیون دلاری از پادشاه مغرب دریافت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العالم، بر اساس اسناد منتشر شده توسط ویکی لیکس، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات، یک رشوۀ دوازده میلیون دلاری از محمد ششم پادشاه مغرب دریافت کرده است.

این رشوه در ازای میزبانی همایش بین المللی طرح جهانی کلینتون توسط مغرب، به حساب مؤسسۀ خیریۀ سابق هیلاری کلینتون که توسط خودش اداره می شد واریز شده است.

نامۀ الکترونیکی که تاریخش مربوط به 18 ژانویۀ 2015 است شامل نامه نگاری های میان جان باتیستا رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون با رابی موک مدیر همایش و معاون مسئول ارشد کارمندان وزارت خارجۀ آمریکا است.

گفته می شود که سنگاپور و هنگ کنگ نیز برای میزبانی از این همایش رقابت داشتند اما همایش در نهایت در یک هتل پنج ستاره در شهر مراکش برگزار شد.

کلینتون هنگام تصدی وزارت خارجۀ آمریکا به شدت از پادشاه مغرب حمایت می کرد چنان که در زمان او، بانک واردات و صادرات آمریکا به شرکت مغربی "التعدین" وامی به مبلغ 92 میلیون دلار اعطا کرد و این شرکت هم بنا بر اطلاعات موجود در پایگاه الکترونیکی مؤسسۀ کلینتون، بین 5 تا 10 میلیون دلار آمریکا در حساب این مؤسسه سهیم شد.

گفتنی است هیلاری کلینتون دو بار در نوامبر 2009 و فوریۀ 2012 به مغرب رفت و هر بار با پادشاه این کشور دیدار کرد و نیز در دسامبر سال 2013 با محمد ششم در نیویورک دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار