واشینگتن پست فاش کرد؛

طرح دولت آمریکا برای مسلح کردن مخالفان سوری به سلاح‌های سنگین

دولت آمریکا سرگرم بررسی امکان تجهیز بیش از پیش مخالفان سوری به سلاح های سنگین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ دولت آمریکا سرگرم بررسی امکان تجهیز بیش از پیش مخالفان سوری به سلاح های سنگین است.

گریگ مالر و آدام اینتوس دو نویسنده روزنامه آمریکایی واشینگتن پست فاش کردند دولت آمریکا سرگرم بررسی امکان تجهیز به اصطلاح مخالفان معتدل در سوریه که تحت حمایت و آموزش سازمان سیا هستند به سلاح های سنگین بیشتر، است.

این شبکه افزود سیاست های خصمانه واشینگتن در قبال بحران سوریه و امکان تجهیز به اصطلاح مخالفان معتدل به ضدهوایی، نیت تازه آمریکا در راستای مقابله با جنگنده های روسی است که به مخفیگاه های تروریست ها در سوریه حمله می کنند. روزنامه واشینگتن پست طرحی را فاش کرد که براساس آن، گروه های تروریستی تحت حمایت آمریکا مسلح به تعداد زیادی تجهیزات جنگی می شوند. دولت آمریکا این طرح را در نشست های اخیر شورای امنیت ملی خود بررسی کرده است.

به نوشته این روزنامه، محتوای طرح یادشده بر برنامه ای محرمانه متمرکز است که محور اصلی راهبرد آمریکا برای پشتیبانی از تروریست ها و مسلح کردن آنها از ابتدای بحران در سوریه بوده است. ولی پیروزی های ارتش سوریه در عرصه میدانی با هماهنگی عملیات هوایی جنگنده های روسی موجب تردید در تاثیر این برنامه شد. پژواک بررسی این طرح در دولت آمریکا به شرکای کاخ سفید در منطقه نیز رسیده است. رژیم ترکیه که مهمترین حامی تروریسم است بر حمایت خود از این طرح تاکید کرد حتی اگر در این زمینه تنها بماند. این رژیم از اتخاذ تدابیری یک جانبه برای مسلح کردن گروه های تروریستی در سوریه به سلاح های سنگین خبر داد.

برخی از نمایندگان در دولت آمریکا معتقدند توسعه این برنامه جز خونریزی بیشتر در سوریه نتیجه ای نخواهد داشت و دخالت داشتن مستقیم آمریکا و هم پیمانان منطقه ای آن در کشتار مردم سوریه را اثبات می کند و ممکن است موجب افزایش فشار بین المللی برای مبارزه با تروریسم و تفکیک قائل شدن میان آنچه واشینگتن مخالفان معتدل می نامد با تروریست ها در سوریه بشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار