نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

آثار سینمایی ساخته شده در حوزه دفاع مقدس کافی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: آثار سینمایی ساخته شده در حوزه دفاع مقدس کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جلسه هماهنگی شروع تصویربرداری مستند 'سکوت آب و خاک' افزود: علاوه بر فیلم های سینمایی داستانی، در بخش مستندسازی نیز می توان فیلم های بیشتری را در مورد نحوه زندگی جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا ساخت.

وی اضافه کرد: در حوزه سینما فیلم های بسیار خوبی با موضوع دفاع مقدس ساخته شده است ولی تعداد این آثار کافی نیست.
وی اظهار کرد: ذات هنر، ایجاد زمینه تاثیرگذاری در بین آحاد مردم جامعه است و از این ویژگی می توان در راستای انتقال مفاهیم فرهنگی و اعتقادی نسلی برای نسل دیگر استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: ملت بزرگ ایران با پایبندی به ارزش های اسلامی و تلاش بی وقفه برای تحقق اهداف و آرمان های ملی، راه نورانی شهیدان گرانقدر خود را ادامه می دهد.
در این دیدار، مسئولان سازنده مستند سکوت آب و خاک گزارشی از روند ساخت این مستند را ارائه کردند.
گفتنی است: مستند 'سکوت آب و خاک' به تهیه کنندگی مجتبی میلانی و کارگردانی کاظم خیرخواه روایتی از عملیات کربلای ٥ تحت محوریت لشگر عاشورا را روایت می کند.
نشان دادن رشادت های گردان های غواصی و عملیاتی، نگاهی به نیروهای اعزامی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در منطقه شلمچه از جمله بخش های این مستند است.
آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر در عملیات کربلای ٥ بود و گردان های لشگرعاشورا، رشادت های زیادی در این عملیات از خود نشان دادند.
عملیات کربلای ٥ در دی ماه سال ٦٥ با رمز 'یا زهرا (س)' در شلمچه انجام شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.