خشم ریاض از حمایت حریری از نامزد حزب الله برای ریاست جمهوری لبنان

اقدام سعد حریری در حمایت از «میشل عون» نامزد انتخابات ریاست جمهوری لبنان، خشم عربستان را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ موفقیت های سیاسی و میدانی حزب الله از جمله ناچار شدن «سعد حریری»مهره سوخته رژیم سعودی در حمایت از ژنرال «میشل عون»نامزد مورد حمایت حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان و پیروزی های محور مقاومت در سوریه، خشم و عصبانیت آل سعود را برانگیخت.

هیات وزیران رژیم سعودی که اکنون روند عادی سازی روابط خود را با رژیم صهیونیستی و خیانت به ملت و آرمان فلسطین راعلنی کرده است، روز دوشنبه در جلسه خود تصمیمی خوشایند مقامات صهیونیستی اتخاذ و اعلام کرد که عزم خود را برای مبارزه با آنچه فعالیت های تروریستی حزب الله می خواند، جزم کرده است.

سعد حریری عصر پنجشنبه گذشته و بعداز یک ماه رایزنی های داخلی و خارجی ، برخی شخصیت های سیاسی و حزبی را در خانه آل حریری جمع کرد و با اعتراف به شکست همه تلاش هایش برای انتخاب رئیس جمهوری، از نامزدی ژنرال عون حمایت کرد.

رئیس حزب جریان المستقبل با بیان اینکه در دو سال و نیم گذشته همه گزینه ها و ابتکارهایش برای انتخاب رئیس جمهوری بی نتیجه ماند، اعتراف کرد که چاره ای بجز حمایت از ژنرال « میشل عون» نامزد مورد حمایت حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان نداشته است.

«غالب قندیل» عضو شورای ملی رسانه های لبنان در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: سعودی برای سنگ اندازی در پرونده انتخابات ریاست جمهوری لبنان تنها یک راه پیش روی خود داشت و آن اینکه سعد حریری را برای عقب نشینی از تصمیمش تحت فشار بگذارد و حال بعد از اعلام حمایت صریح و علنی حریری از ژنرال عون نامزد مورد حمایت حزب الله، می داند دیگر کارشکنی آن در انتخابات لبنان سخت شده است.

«غسان جواد »نویسنده و تحلیلگر لبنانی هم در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: به نظر می رسد سعودی ها چه در موصل و یا حلب، خارج از روند تحولات قرار گرفته اند و در قضیه یمن هم فشارهای زیادی به آنها برای توقف جنگ وارد می شود، برای همین سعی دارند جلوی شکست های خود را بگیرند و لبنان نقطه شروعی در این زمینه است.

روزنامه السفیر هم نوشت که آل سعود همه تحرکات و تحولات لبنان را از نزدیک دنبال می کند و حضور ژنرال عون در ضاحیه جنوبی بیروت و تشکر و قدردانی او از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله خشم آن را بیشتر کرد و این خشم در جلسه هیات دولت سعودی فوران کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار