در دو نامه به سازمان ملل؛

بشار جعفری پایان یافتن حملات ائتلاف‌ بین‌المللی را به زیرساخت‌های سوریه خواستار شد

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل، توقف حملات ائتلاف‌ بین‌المللی را به زیر ساخت‌ها و تاسیسات این کشور خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل، در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، توقف حملات ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا در سوریه و هدف قرار دادن تاسیسات نفتی و گازی و زیرساخت‌های اقتصادی این کشور را خواستار شد.

وی افزود: این مسئله به ادامه یافتن و طولانی شدن گستره جنگ در این کشور دامن می‌زند.

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل در دو نامه خود نوشت: حملات اخیر ائتلاف بین‌المللی به میدان‌های نفتی و گازی در شهرهای دیرالزور، رقه و حسکه خسارت‌های مالی بسیاری به دنبال داشته است و برخی تاسیسات به صورت شبه کامل تخریب شده‌اند.

وی افزود: دشمنی ائتلاف بین‌المللی بدین صورت افزون بر اقدامات قهری یکجانبه‌ای است که برخی کشورها بر مردم سوریه تحمیل می‌کنند. این کشورها مسئول بحرانی شدن اوضاع سخت‌ی است که در سوریه جریان دارد.

بشار جعفری اعلام کرد: سوریه در درخواست غرامت از ائتلاف آمریکایی، به دلیل تخریب زیرساخت‌هایش، بدین اعتبار که این اقدام در چهارچوب قانون بین‌المللی است، از حق خود حفاظت می‌کند.

وزارت خارجه سوریه با تاکید بر اینکه تخریب پل‌ها و تاسیسات اقتصادی از سوی ائتلاف بین‌المللی، عملکرد ادامه‌دار این ائتلاف را در هدف قرار دادن زیر ساخت‌های سوریه تایید می‌کند، افزود: تنها کسانی که از این امر سود می‌برند، گروه‌های تروریستی و در راس آن گروه تروریستی داعش و جبهه‌النصره هستند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار