بندرعباس؛

پرداخت صد میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان واحد تولیدی

جاسم جادری استاندار هرمزگان گفت: چهارصد و 16 واحد تولیدی استان ، امسال صد میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،وی در سی و یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: از ابتدای سال تاکنون ششصد و شصت و هفت درخواست در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی شد که از این شمار ششصد و پانزده درخواست به بانک های عامل ارجاع و به چهارصد و شانزده واحد نیز تسهیلات پرداخت شده است.
وی گفت: این در حالی است که سهمیه مقرر شده برای هرمزگان سیصد و دو واحد بود.
این تسهیلات به واحدهای تولیدی در بخشهای کشاورزی ، صنعت و معدن اختصاص یافته است.
استاندار هرمزگان گفت: برای پیشبرد بهتر کار و تسریع دردریافت تسهیلات مقرر شده است بانکهای عامل ،محل اجرای طرح را بعنوان وثیقه بپذیرند.
جادری افزود: همچنین بانکها به بنگاههای دارای بدهی غیر جاری و چک برگشتی هم تسهیلات پرداخت کنند.
وی گفت: مقرر شده است وثیقه های مازاد متقاضیان تسهیلات نیز آزاد شود و درصورت اختلاف نظر بانک و متقاضی در مورد نظریه کارشناسی بانک های عامل، نظر کارشناس رسمی دادگستری مورد توافق طرفین قرار گیرد.
استاندار هرمزگان از تلاش بانک های هرمزگان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی قدردانی کرد و گفت: نقش محوری بانک های دولتی در تامین منابع مالی اقتصاد کشور روز به روز نمایان تر می شود .
جادری بر لزوم توجه به تولید صادرات محور تاکید کرد و افزود : باید بتوانیم با افزایش صادرات، ارز وارد کشور کنیم.
وی گفت: به همین منظور صندوق توسعه ملی نرخ سود تسهیلات ریالی این صندوق را به یازده درصد و در مناطق محروم به هفت درصد کاهش داده است که این امر می تواند موجب جهش در صادرات غیرنفتی شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به تک رقمی شدن نرخ تورم در کشور افزود : کاهش تورم بعلت ثبات و آرامش درون بازار است و در کنار آن باید به طور تدریجی از رکود نیز خارج شویم.
جادری گفت: خروج از رکود با جذب تسهیلات بانک ها برای تولید و ایجاد رونق در اشتغال صورت می گیرد.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.