گزارش/

بمباران سنگین "حلفایا" و "صوران" / جنگنده‌های سوری مواضع جندالاقصی را ویران کردند+نقشه و جزئیات

جنگنده‌های ارتش سوریه، ماشین جنگی تروریست‌های تکفیری را در مناطق مختلفی از سوریه نابود کردند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگ در شهر "حماء"، همچون "حلب" برای تروریست‌‌‌های تکفیری از اهمیت خاصی برخوردار است و آن‌ها تلاش می‌کنند تا مواضع خود را در مناطق تصرف شده تثبیت کنند.

در ساعات اخیر جنگنده‌های ارتش سوریه ماشین جنگی تروریست‌های تکفیری را در مناطق مختلف همچون "معان"، "الطامنه"، "عطشان"،  شرق و غرب "الناصریه" نابود کردند.

در تیر و مرداد ماه سالجاری تروریست‌های جند الاقصی جنایت‌های به تعدادی را در شمال "حماء" انجام دادند و حمله ارتش سوریه به آن‌ها می‌تواند از اقدامات جنایتکارانه تکفیری‌ها جلوگیری کند.

علاوه بر این ارتش سوریه خسارات سنگینی به نیروی انسانی تکفیری‌ها وارد کرد و گزارش‌ها نشان می‌دهد ده‌ها تروریست در این حملات کشته و زخمی شدند.

همچنین یک منبع نظامی سوری درباره حملات ساعات اخیر می‌گوید: ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه تروریست‌ها را در مناطق "مورک" و "کفرزیتا" نیز هدف قرار داده است.



گزارش‌ها از تحولات میدانی ریف "درعا" در جبهه جنوبی نیز نشان می‌دهد که ارتش سوریه تروریست‌های وابسته به قطر و عربستان سعودی را در منطقه "طفس" هدف قرار داده و ضربات سنگینی به آن‌ها وارد آورده است.

در جبهه ادلب هم جنگنده‌های ارتش سوریه حملات گسترده‌ای را به تروریست‌ها در منطقه "خان شیخون" و حومه آن آغاز کردند که در آن تروریست‌های جبهه‌النصره متحمل خسارات سنگینی شدند.

تحلیلگران معتقدند که شکست های داعش در استان "نینوا" و تکفیری های "جیش الفتح"، "جیش الاسلام"، "جبهه النصره" و ... در جبهه "حماء" و "حلب" تروریست ها را در سراشیبی سقوط قرار داده است. 

دریابان "علی شمخانی" نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره تحولات میدانی عراق و سوریه می گوید: تروریست های تکفیری در عراق و سوریه در سرازیری شکست قرار گرفته اند و از این رو حامیان آن ها با ترفندهای سیاسی به دنبال تاخیر در روند شکست آن ها برآمده اند.

وی با اشاره به سلسله عملیات موفقیت آمیز در "حلب" و "موصل" توسط ارتش های سوریه و عراق گفت: داعش در درون خود و علیه رئیس خودخوانده اش ابراهیم البدری (موسوم به ابوبکر البغدادی) دچار انشعاب شده و ضمن آن میان داعش و دیگر گروه های تکفیری تروریستی نیز اختلافات گسترده ای وجود دارد که ناشی از فرصت طلبی، جاه طلبی و بدعت گرایی سران آنهاست.

وی افزود: بحران هویتی و تشکیلاتی تروریست ها در کنار قابلیت های عملیاتی نیروهای مسلح عراق و سوریه که در پاکسازی "موصل" و شمال سوریه متبلور گردیده، مجدداً واقعیت های قدرت در معادلات امنیتی منطقه را به نمایش می گذارد.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار