کرمان؛

حمایت از کودکان دچار سوء تغذیه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره)استان کرمان از هزینه هفت میلیارد ریال اعتباری در 6 ماهه ی نخست امسال برای حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه در این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ ناصر شیبانی با اشاره به اینکه برای بیش از 9 هزار کودک زیر شش سال کارت خرید مواد غذایی توزیع شده است، گفت : این کارت ها ماهیانه به ارزش 60هزار تومان برای هر کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان شارژ می شود.

وی افزود: کمیته امداد طرح همسفره را برای کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال با ارائه سبد غذایی ماهیانه به آنان اجرا می کند.

شیبانی با بیان اینکه طی پارسال بیش از یک میلیون سبد کالا با هزینه کرد 64 میلیارد و 800 میلیون ریال بین 9 هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان توزیع شده است، گفت: در6 ماهه ی امسال نیز هفت میلیارد و 106 میلیون ریال برای رفع سوء تغذیه 9 هزار و 500 کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان هزینه شده است.

وی سرانه ماهانه هر کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان را مبلغ۶۹ هزار تومان اعلام و در مورد نحوه شناسایی این کودکان خاطر نشان کرد: پس از انجام تن سنجی کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی ، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می شود.

شیبانی با بیان اینکه آموزش های لازم هم در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می شود، تصریح کرد: پس از پایان یک دوره۶ماهه ، مجدداً کودکان مورد تن سنجش توسط مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه 27 هزار و 497 کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان شناسایی شده اند، افزود: حدود 7درصد از این کودکان زیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.

گفتنی است: سه هزار و 67 نفر از این کودکان در مناطق شهری و پنج هزار و 933 نفر در مناطق روستایی زندگی می کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سوء تغذیه ، کودکان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار