دیلی تلگراف فاش کرد: تلاش ستاد انتخاباتی ترامپ برای دریافت کمک مالی از یک چینی

با وجود اینکه دریافت کمک مالی از خارجی‌ها برای تبلیغ انتخاباتی در آمریکا ممنوع است، یک روزنامه از تلاش ستاد انتخاباتی ترامپ برای دریافت پول از یک چینی پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی از یک رسوایی دیگر برای دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خبر داد و نوشت، ستاد انتخاباتی او تلاش کرده است از غیر آمریکایی‌ها کمک مالی دریافت کند. 

در این گزارش آمده است: در حالی که تحقیقات تلگراف نشان داد چگونه حامیان کلیدی ترامپ خود را برای دریافت کمک‌های غیر قانونی از سوی حامیان خارجی آماده کرده بودند، ستاد انتخاباتی او با رسوایی تازه‌ای رو به رو شده است. 

مقامات بلندپایه موسسه گرِیت آمریکا پک Great America PAC - یکی از گروه‌های «مستقل» سازمان دهنده تبلیغات تلویزیونی و از حامیان مهم ترامپ- تلاش کردند از یک کمک‌کننده چینی دو میلیون دلار دریافت کنند، این در حالی است که بر اساس قوانین، دریافت کمک از خارجی‌ها ممنوع است. 

گزارش‌های مخفی حاکی است به این کمک کننده مالی اطمینان داده شده بود در صورت راه یابی ترامپ به کاخ سفید او بر مسائل «نفوذ» خواهد یافت. 
 
هفته گذشته، اریک بیچ، رئیس مشترک شرکت پک، در گفتگو با خبرنگاران تأیید کرد اگر ترامپ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، این حمایت مشتری آن‌ها در ذهن باقی خواهد ماند. 

این افشاگری سبب بروز سوالاتی درباره منشأ این پول شده است. این افشاگری همچنین بر ناامیدی ظاهری حامیان دونالد ترامپ از ارائه کمک‌های مالی طی هفته‌های پایانی مبارزات انتخاباتی در بحبوحه یک سری مناقشات محسوب می‌شود و بر اساس نظرسنجی‌ها او در ایالت‌های کلیدی بازنده خواهد بود. 
 
گفته می‌شود برخی از مشاوران یک چینی به کمک‌کنندگان خاص حامی کلینتون و ترامپ نزدیک شدند. 
منابع همچنین گفتند از پک -سازمانی که می‌تواند مبالغ قابل توجهی پول برای لابی علیه نامزدهای خاص جمع آوری کند، برای دور زدن قانون استفاده شده است. 

سازمان‌های حامی کلینتون به این افراد -کمک کنندگان- که به آن‌ها نزدیک شده بودند، پاسخی ندادند. اما اوایل این ماه، یک خبرنگار تلفنی با اریک بیچ گفتگو کرد، کسی که از رودی جولیانی یکی از ارشد‌ترین مشاوران ترامپ و همچنین اریک پسر ترامپ حمایت کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۵
آخرین اخبار