سیچلو:با سبک رفتار برخی ملی پوشان نمی توان در جهان جایگاهی کسب کرد

مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: با رفتاری که برخی از ملی پوشان از خود بروز می دهند نمی توان تیم های رده بالای جهان را شکست داد.

سیچلو: با مدل رفتاری برخی ملی پوشان نمی توان در جهان جایگاهی کسب کردبه گزارش خبرنگار توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان سیچلو مربی تیم ملی والیبال در ارتباط با نخستین حضور خود در ایران و کار با تیم ملی ایران در گفت و گو با رادیو ورزش  گفت: اولین مرحله حضور بنده در ایران زمانی بود که با ولاسکو کار کردم؛ همکاری با وی برای من بسیار لذت بخش بود. کار با ولاسکو 2 وجه داشت، اولین وجه این بود که من برای نخستین بار با بازیکنانی که سطح بالایی داشتند از نزدیک کار می کردم؛ دومین وجه این بود که با بهترین مربی جهان همکاری می کردم. 

وی، درباره کار در کنار لوزانو، اظهار داشت: بخش دوم تجربه بنده، همکاری با لوزانو بود. ما توانستیم رویای حضور در المپیک را جامه عمل بپوشانیم. من برای تحقق بخشیدن این رویا، همیشه از والیبال ایران و لوزانو ممنون خواهم بود. 

سیچلو، در پاسخ به این سوال که علی رغم اینکه لوزانو تیم را به المپیک برد، اما علاقه ایرانیان به ولاسکو بیشتر است، علت این مسئله چیست، اظهار داشت: زمانی که ولاسکو به ایران آمد، ایران تیم خوبی بود اما هنگامی که لوزانو به ایران آمد این باور را ایجاد کرد که تیم ملی ایران می تواند جزء تیم های سطح بالای جهان باشد.

مربی تیم ملی والیبال، در مقابل این گفته مجری برنامه که یکی از دلایلی که باعث شد تیم ملی والیبال به اهداف مدنظرش دست پیدا کند، نظم پذیری بازیکنان بود که در دوره ولاسکو اتفاق افتاده بود، بیان کرد: من صد در صد با نظر شما موافق هستم. این نه تنها به خاطر نظمی بود که بر تیم حاکم کرده بود، بلکه وی به بازیکنان اجازه می داد روی چیزهایی تمرکز کنند که به بهبود عملکردشان کمک کند.  

وی، در پاسخ به این سوال که حواشی در لیگ برتر زیاد است و برخی ملی پوشان به این حواشی دامن می زنند؛ بارها از سوی فدراسیون اعلام شده که با این بازیکنان شدیدا برخورد می کنیم و از تیم ملی کنار می گذاریم، اما هیچ گاه این اتفاق نیافتاد، آیا این قضیه به علت کمبودهایی بود که در برخی از پست ها داشتیم و چطور می شود با این رفتارها برخورد کرد، اظهار داشت: راجع به اینکه با این نوع رفتارها در آینده چطور می توان برخورد کرد، من نمی توانم چیزی بگویم. ما یکی از تیم های برتر آسیا هستیم اما هنوز جزء تیم های برتر جهان قرار نگرفته ایم. با این مدل رفتاری که برخی ملی پوشان دارند، ما نمی توانیم در جهان تیم های سطح بالا را شکست دهیم. برای اینکه بتوانیم عملکردمان را در رقابتهای جهانی به نمایش بگذاریم باید رفتارمان را تغییر دهیم. 

سیچلو، بهترین تیم و مربی جهان را اینطور معرفی کرد: بهترین تیم، برزیل است که در المپیک قبلی پیروز شده است. به نظر بنده، ولاسکو بهترین مربی جهان است؛ اما اگر بخواهیم از روی نتایج نظر بدهیم، برناردو رزنده بهترین مربی جهان معرفی می شود.  

وی، در خاتمه گفت: عنوانی که ما در المپیک کسب کردیم، دقیقا منطبق با سطح عملکردمان است. ما فقط در دفاع جزء تیم های برتر بودیم، آن هم به خاطر عملکرد خوب موسوی بود. عملکردمان اکنون آن طور نیست که جزء تیم های برتر دنیا باشیم؛ اما می توانیم کار کنیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار