باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کلاهبرداری سایبری دختر جوان از آی دی خواستگار جوان!

زنی شیاد که با ترفند ازدواج از طریق آی دی جوان خواستگار از آشنایان و بستگان وی کلاهبرداری کرده به وسیله پلیس فتا خراسان رضوی، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ،سرهنگ "جواد جهانشیری" رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی، اظهار داشت: مردی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه شکایتی را مبنی بر کلاهبرداری سایبری ارائه کرد. 

وی بیان داشت: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد این فرد با دختری جوان در شبکه اجتماعی واتس آپ، آشنا شده که دختر جوان به بهانه آشنایی بیشتر برای ازدواج از وی می خواهد کد عضویت تلگرامش را برای نصب در روی رایانه اش ارسال کند و با بررسی مکالماتش بیشتر با شخصیت وی آشنا شود، دختر جوان با استفاده از اطلاعات آشنایان و بستگان مرد خواستگار، از سه نفر از آن‌ها با بیان نیاز فوری مبالغی را کلاهبرداری می کند. 

سرهنگ جهانشیری افزود: كارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند. 

وی تصریح کرد: متهم 32 ساله به نام م -ك با ترفندی خود را به شاكی نزدیك و با شخصیت كاذب، سن، شغل و سایر مشخصات خود را غیر واقعی عنوان کرده بود، در برابر شواهد فنی به بزه انتسابی اعتراف کرد. 

سرهنگ جهانشیری با اشاره به معرفی متهم به دادسرا هشدار داد: هویت پنهان افراد از ویژگی های مهم فضای سایبری می باشد لذا چت آنلاین با افراد غریبه پیامدهای ناگواری را در بر خواهد داشت كه رعایت موارد فوق و حفظ حریم خصوصی جز موارد پیشگیرانه از آسیب ها و تهدیدات متصور در این فضا می باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۵
حالا بگذريم از اينکه ماشالا خونواده دختره عجب سارق حرفه اي اي تربيت کردنا...
پسره عجب گاگولي بوده بخدا ...
آخرین اخبار