سمنان؛

امر به معروف و نهی از منکر در کشور غریب مانده است

آیت‌اله سیدمحمد شاهچراغی گفت:با وجود کارهای زیادی که در سطح کشور شده، متاسفانه وضعیت امر به معروف و نهی از منکر درکشور مناسب نیست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متاسفانه در جامعه اسلامی ما امر به معروف و نهی از منکر غریب مانده به انتقاد از وضعیت امر به معروف و نهی از منکر در کشور پرداخت و گفت: وضعیت فرهنگ در کشور نگران‌کننده است.
آیت‌اله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با  حجت الاسلام و المسلمین سیدجمال الدین میرمحمدی معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ،دادستان سمنان و اعضای امربه معروف استان، به تقدیر از عملکرد این ستاد استانی پرداخت و اظهار کرد: با وجود کارهای زیادی که در سطح کشور شده، متاسفانه وضعیت امر به معروف و نهی از منکر درکشور مناسب نیست.
وی، وضعیت حوزه‌های فرهنگی را نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: حوزه فرهنگ آنقدر مشکل دارد که هر جای آن را اصلاح کنی بخش دیگری از آن نمایان می‌شود.
امام جمعه سمنان با بیان اینکه بخش مهم مشکلات ستاد امر به معروف و نهی از منکر به استان‌ها برنمی‌گردد افزود: مشکل امر به معروف و نهی از منکر درکشور عدم حمایت مسئولان کشوری است که نه تنها در حوزه‌های اعتباری حمایتی نمی‌کنند بلکه در حوزه گفتاری ، فکری و زبانی نیز به این حوزه چندان وارد نمی‌شوند.
شاهچراغی، با بیان اینکه مشکلات این بخش منحصر به مسئولان یک دوره نیست گفت: در همه دوره‌ها کمتر از امر به معروف و نهی از منکر درکشور حمایت و پشتیبانی شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اذعان به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در کشور غریب مانده است تصریح کرد: ریشه فسادهای اقتصادی و فرهنگی و مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر جامعه ما است در همین عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر در کشور است.
وی با بیان اینکه اصولا در حوزه فرهنگ، کاری جدی در کشور انجام نشده افزود: امر به معروف و نهی از منکر اصل و اساس فرهنگ است و به این مهم تاکنون توجهی نشده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: ما در دوران دفاع مقدس ثابت کردیم که توانایی کارهای بزرگی داریم لذا این بهانه که نمی‌توان در حوزه امر به معروف در جامعه کار جدی انجام داد پذیرفتنی نیست.
وی به حدیثی از پیامبر اعظم(ص)اشاره کرد و گفت: الان داریم به این حدیث که می‌فرمایند دوره‌ای می‌رسد که منکر، معروف و معروف، منکر جلوه داده می‌شود، نزدیک می‌شویم.
امام‌جمعه سمنان بر توجه به برنامه‌های تشویقی تاکید کرد و افزود: باید از کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند حمایت کرد و آن دسته از مدیرانی که سالم و پاک‌دست هستند را تشویق کنیم یا افراد چادری را تشویق کنیم.
انتهاي پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.