رئیس سازمان غذا و دارو؛

صرفه‌جویی ارزی داروهای بیوتک در کشور 500 میلیون دلار بوده است

دارو‌های بیوتک در سال گذشته 500 میلیون دلار ارز نصیب کشور کرده و ارزش افزوده بسیار بالایی در پی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول دینار‌وند رییس سازمان غذا و دارو صبح امروز در مراسم رونمایی از 2 داروی ساخت داخل در شرکت فناور دارویی با اشاره به ارزش دارو‌های بیوتکنولوژی و بیوتک اظهار داشت: فروش فرآورده‌های بیوتکنولوژی در کشور در مقایسه با داروهای معمولی در ارزش افزوده و تولید داروهای آن نهفته است به طوری که داروهای بیوتک سودش در ارزش افزوده بوده اما سود داروهای معمولی در تولید و فروش فرمولاسیون آن است.

وی بیان کرد: داروهای بیوتک صرفه‌جویی ارزی زیادی برای کشور به همراه دارد و برای تولید چنین داروهایی نیاز به دانش و فن آوری‌های متعددی است.

وی ادامه داد: تولید داروهای بیوتکنولوژی به وسیله این شرکت فناور سبب صرفه جویی ارزی 500 میلیون دلاری شده است.

دیناورند یادآور شد: اگر داروی بیوتک در کشور تولید نشود مردم باید بابت خرید داروها 2 برابر پول هزینه کنند که این کار با تولید دارو‌های بیوتکنولوژی به وسیله شرکت‌های فناور دارویی داخل کشور انجام شده است.

وی عنوان کرد: وزارت بهداشتبا تولید داروهای بیوتکنولوژی 200 میلیون دلار ارز را به بودجه خودش برگرداند و در سال گذشته بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داد.

دیناورند ادامه داد: در این شرکت فناور دارویی هزار و 350 نفر اشتغال دارند و 20 درصد از این افراد را پزشکان متخصص تشکیل می‌دهند به طوری که فعالیت این شرکت دارویی یک اقتصاد دانش‌بنیان تمام عیار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت روسیه از این شرکت دارویی بازدید کرده و شاهد رشد چشم‌گیر ایران در صنعت دارویی بوده است، اضافه کرد: این شرکت قراردادی با کشور ترکیه در زمینه صادرات فناوری با کشور مالزی با هدف انتقال تکنولوژی بسته و همچنین این شرکت بر روی نیروی انسانی سرمایه‌گذاری خوبی کرده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت حمایت از این نوع شرکت‌های فناور بوده یادآور شد: این نوع فعالیت‌ها یک اقتصاد مقاومتی محسوب شده و ریاست عالی وزارت بهداشت از این فعالیت‌ها استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار