گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از نمایش مستند شب‌نامه:

از جاسوسی و دلالی سیامک نمازی برای آمریکا و رژیم سعودی تا تلاش کاخ سفید برای توسعه استارت‌آپ‌ها در ایران

مستند شب‌نامه که عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری به نمایش درآمد نکات جالبی را در باره استارت‌آپ‌ها و نقش سیامک نمازی در این زمینه را ارائه کرد.

از جاسوسی و دلالی سیامک نمازی برای آمریکا و رژیم سعودی تا تلاش کاخ سفید برای توسعه استارت‌آپ‌ها در ایرانبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مستند شب‌نامه که عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری به نمایش عموم درآمد نکات جالبی را درباره نقش سیامک و باقر نمازی در جاسوسی برای آمریکا مطرح کرد.

آغاز این نمایش از ساعت 16 و 45 دقیقه امروز در تالار سوره حوزه هنری بود. جمعیت انبوهی برای دیدن این مستند (شب‌نامه) در تالار سوره حوزه هنری حضور داشتند البته کمبود فضا در این سالن حس می‌شد چرا که پیش‌تر گفته شده بود که مستند شب‌نامه در دانشگاه تهران به نمایش عموم در خواهد آمد اما بنا به دلایلی این نمایش لغو شد.

انتقاد شدید مجری برنامه از نمایش داده نشدن مستند شب‌نامه در دانشگاه تهران

مجری برنامه قبل از شروع نمایش با انتقاد از این که قرار بود قبل از تالار سوره حوزه هنری مستند شب‌نامه در دانشگاه شریف و این هفته در دانشگاه تهران به نمایش عموم دربیاید گفت: هفته گذشته دانشگاه شریف و این هفته دانشگاه تهران نمایش مستند شب نامه را لغو کرد. اما تالار سوره حوزه هنری با وجود آنکه تنها چند ساعت با نمایش مستند فاصله داشت این فرصت را به ما داد تا این مستند را به نمایش عمومی دربیاوریم.

محور موضوعات مطرح شده در مستند شب‌نامه چه بود؟

این مستند با محوریت مطالبی درباره شرکت آتیه‌ داده پرداز،‌ آ دی پی، نود سوال از عادل فردوسی‌پور مجری برنامه نود درباره شرکت پشتیبانی کننده برنامه نود، شبکه تغییر، دانشگاه برتلی، استارت‌آپ، فرانک عسکری، علی زواکشیان، سیامک نمازی و ... بود.

سه کلمه سیامک نمازی، استارت‌اپ و استارت اویل شخصیت اصلی مستند را بر آن داشت درباره طرحی که در ذهن دارد بیشتر پژوهش کند. پس از پژوهش درباره کلمات مذکور ایده‌پرداز مستند تصمیم گرفت که یک کانال تلگرامی ایجاد کند و درباره استارت‌آپ‌ها و نقش سیامک نمازی و اطرافیانش درباره این موضوع تحقیق کند. شخصیت حیدر در مستند شب‌نامه کارآفرین طرح و پژوهش درباره سیامک نمازی و طرح استارت‌آپ تشویق کرد.

نتایج مشاهدات کارآفرین مستند شب‌نامه این بود که سیامک و باقر نمازی با ایجاد طرح‌های جاسوسی به دنبال انتقال اطلاعات طبقه‌بندی کشور به آمریکا هستند و از این طریق با شبکه‌سازی و پوشش در قالب همایش بین‌المللی به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

مهدی محمد کارشناس مسائل سیاسی که در این مستند به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان حضور دارد می‌گوید شبکه ایرانیان آمریکایی‌تبار از جمله تریتا پارسی،‌سیامک نمازی و امثالهم یک رابطه گسترده با دموکرات‌های آمریکایی دارند.

پس از پایان مستند شب‌نامه حضار با تشویق از این مستند حمایت کردند. 

محمد سعید جباری راوی اثر مستند شب‌نامه درباره این مستند و علت اکران نشدن آن در دانشگاه تهران می‌گوید نمی‌دانم و نمی‌توانم درک کنم چرا یک عده‌ای باید از پخش یک فیلم ناراحت باشند.

راوی مستند شب‌نامه تاکید کرد: بچه‌ها با پشت کار به فعالیت خود ادامه دادند و امیدواریم در آینده هم با همین سرعت پیش برویم.

وی با بیان اینکه به دلیل ماهیت و ساختار مستند شکل دیالوگ گفتن در این گونه کارها بسیار متفاوت است یادآور شد: در کنار این مطالب بحث تهدیدها نیز وجود داشت که ما نیز با توکل بر خدا تلاش کردیم کار خود را انجام دهیم.

در ادامه اکران این مستند سید مهدی کرباسی کارگردان مستند شب‌نامه درباره این مستند گفت: ما از بهار سال 94 کار ساخت این مستند را آغاز کردیم و هفت تا هشت ماه درگیر ساخت این مستند بودیم.

وی افزود: گام‌های بعدی ساخت این گونه کارها با مشارکت مردم خواهد بود و ایده راه‌اندازی کانال را هم به صورت مستند پیگیری می‌کردیم و بچه‌ها هم درباره پست‌های منتشر شده فعالیت کردند.


انتهای پیام/



برچسب ها: مستند ، شب‌نامه ، تهران ، شریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار