نماینده انگلیس در پارلمان اروپا: رابطه با ایران ضروری است

نماینده انگلیس در پارلمان اروپا گفت: روابط ایران و اتحادیه اروپا برای پایان دادن به جنگ‌های سوریه و یمن ضروری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ریچارد هویت، نماینده انگلیس در پارلمان اروپا گفت: رابطه اتحادیه اروپا با ایران علاوه بر اینکه برای مردم ایران و اروپا خوب است، برای پایان دادن به جنگ های سوریه و یمن و خاورمیانه ناآرام نیز ضروری است.

ریچارد هویت پس از جلسه پارلمان اروپا برای رأی گیری درباره راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران گفت: ما با رابطه عادی و درازمدت با ایران فاصله زیادی داریم اما ما مسئله تحریم ها، مسئله تکثیر سلاح های هسته ای و احتمال بمباران و جنگ در خاورمیانه را مد نظر قرار می دهیم.

توافق هسته ای ایران، یک پیروزی بزرگ برای دیپلماسی اروپا محسوب می شود و این راهبرد در مورد لزوم پایبندی اروپا به تعهدات خود بر مبنای توافق هسته ای است.

ریچارد هویت یادآور شد: توافق هسته ای ایران با کشورهای غربی، ‌دستاورد بزرگی برای دیپلماسی بین المللی و اروپا بود. درست است که اروپا به تعهدات خود بر اساس این توافق عمل می کند ولی این را هم باید گفت همان مخالفتی که در کنگره آمریکا با این توافق شد، ما هم با چنین مخالفتی در اروپا روبرو بودیم.

وی افزود: پایبندی به توافق هسته ای برای نشان دادن این موضوع مهم ضروری است که دیپلماسی و توافق از طریق مذاکره می تواند در حل مناقشه ها در دنیای ناآرام ما موفقیت آمیز باشد.

نماینده انگلیس در پارلمان اروپا به طور ضمنی گفت منتقدانی که خواستار انتقاد یک جانبه در گزارش بودند، به دنبال تأمین منافع لابی کنندگان هستند و افزود: این گزارشی متعادل است که اروپا را قادر می سازد اعتماد خود را حفظ و نقشی را که من امیدوارم دیپلماتیک و پیشرفته باشد برای تنش زدایی از منطقه ایفا کند.

برخی منتقدان که می گویند با جنگ های نیابتی مخالف هستند در واقع خودشان به نیابت از دیگران عمل می کنند. آنها نباید این گونه عمل کنند. به خاطر دارم زمانی را که در سفارتخانه یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خاورمیانه نشسته بودم و به من گفته شد که احتمال بمباران ایران زیاد است.

بنابراین، توافق هسته ای ایران، جنگی دیگر در خاورمیانه را منتفی کرد و در نتیجه کار درست این است که پارلمان اروپا به شکل مسئولانه‌ای به آن پایبند باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
ما باید از موقعیت به نفع خودمون استفاده کنیم. با درخواست های مکرر از کشورهای دارنده سلاح هسته ای مثل انگلیس و پاکستان اونهارو رو مجبور کنیم که در مورد کنار گذاشتن برنامه های غیر سلاح آمیزشون با ما مذاکره کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
رابطه براشون ضروریه البته به هدف جاسوسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
رابطه با انگلیس یعنی رابطه با شیطان .
-
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
بله ما با همه کشورها به غیر از اسرائیل، امریکا ، انگلیس و فرانسه که ام الفساد هستند به هیچ عنوان دشمنی نداریم بلکه دوست هستیم و احترام یگذارید مگر خودشان نخواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
سیاست با دست پس بزن با پا پیش بکش هست
شما روباه صفتان به کار رابطه نمیخورید
اما اینکه به ما احتیاج داریدن 100 درصد حقیقت محض است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
تازه فهمیدین اگه ایران نباشه هیچ کاری تو منطقه ودنیا درست نمیشه چون با فکر وعقل ودرایت وداشتن رهبر ودانش فکری جلو میرویم نه مثل عربای وهابی خرکی ونفهم بازی بگیر وببند وبمب وسربریدن .ایران پاکه .ماهه. خیرخواست .برای همه دل میسوزنه .13
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
ایران هم براش رابطه با همه کشورها ضروری هست
زرنگ باشیم استفاده کنیم نه اینکه فقط واردات کنیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
مرگ بر انگلیس و امریکا و اسرائیل و صهیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
برو بابا مسخره ، شما اگه میتونستین الان یه گلوله شلیک کنین ، 100 سال پیش ایران و با خاک یکی میکردین . اما هیچ غلطی نمیتونین بکنین.
آخرین اخبار