یاسوج؛

تا پایان انتخابات ریاست جمهوری تغییر استانداران صورت نخواهد گرفت

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه تغییر استانداران تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آینده صورت نمی گیرد، گفت: تغییر استانداران در این مدت به جز در مواقع ضروری به حداقل می رسد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرمانداران و بخشداران نیز چون باید انتخابات را برگزار کنند نظر وزیر کشور آن است که در این مدت تغییر نکنند.

وی گفت: هرگونه تغییر استانداران، فرمانداران و بخشداران در کشور سیاسی نبوده بلکه کاری و اجرایی است.

قائم مقام وزیر کشور افزود: فرمانداران مجری برنامه های دولت در یک منطقه هستند و باید کارآمدی، صداقت و ارائه خدمات صادقانه به مردم جزو برنامه های آنان باشد.

مقیمی بیان کرد: فعالیت های سیاسی رسمی و قانونی مورد حمایت وزارت کشور قرار می گیرند و در حال حاضر بین 240 تا 250 حزب، گروه و تشکل سیاسی در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: تمامی احزاب و گروه های سیاسی کشور در حال فعالیت هستند و سراغ نداریم که حزب و یا گروهی قصد شرکت در انتخابات پیش رو در 29 اردیبهشت 1396 را نداشته باشد.

مقیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی جای جنابعالی مشغول به کار خواهد شد، بیان کرد: از این موضوع خبر ندارم و جنتی وزیر بوده و چنانچه جای من بیاید خوب است و حتما بهتر از بنده می تواند فعالیت و خدمت کند.

وی عنوان کرد: اقدام های لازم توسط وزارت کشور برای برگزاری مطلوب انتخابات پیش رو و حضور گسترده مردم در آن انجام شده است.

وی ابراز داشت: هنوز برای ورود به مسائل انتخابات پیش رو زود است و از آنجا که ستاد انتخابات کشور از اواخر آذر و اوایل دی سال جاری فعال می شود باید از همان موقع وارد مسائل انتخاباتی شد.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه اکنون احزاب و گروه های سیاسی برای انتخابات پیش روی خودشان به طور خودجوش فعالیت انتخاباتی می کنند، گفت: به شورای نگهبان پیشنهاد داده شده که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در 29 اردیبهشت 96 به صورت الکترونیکی برگزار شود و این شورا نیز باید سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای چنین کاری را آماده کند.

محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور برای شرکت در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج مرکز این استان سفر کرده بود.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.