گزارش/

ارتش سوریه در نزدیکی دروازه‌های "خان طومان"

ارتش سوریه به پیشروی خود به‌ سمت شهرک "خان‌طومان" در حومه جنوب غربی ادامه می‌دهد و به نزدیکی این شهرک رسیده است.

ارتش سوریه در نزدیکی دروازه های به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگ حلب در ماه های اخیر شرایط ویژه ای به خود دیده است و همه دنیا در تلاش برای تغییر وضعیت این استان هستند.

البته وضعیت کنونی به نفع جبهه مقاومت است، اما در مقابل آمریکا ، اسرائیل و عربستان سعودی به عنوان عقبه تکفیری ها تلاش بر حفظ درگیری ها در این منطقه را دارند.

در صورتی که پیاده نظام آمریکا در این جنگ شکست بخورد، در نتیجه غرب هیچ قدرتی برای فشار بر "بشار اسد" نخواهد داشت؛ البته باز هم یک بازوی نظامی در سوریه برای آمریکا باقی مانده است؛ داعش همچنان به نفع اهداف آمریکا اقدام می کند.

اما در تحولات میدانی اخیر حلب، "تل بازو" و "تل احد" که اخیرا به تصرف ارتش سوریه درآمده است، توسط تکفیری های جبهه النصره و ائتلاف جیش الفتح مورد هجمه قرار گرفته است.

اعلام الحربی در این زمینه گزارش داد که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حملات تروریست های تکفیری جبهه النصره و جیش الفتح را به "تل بازو" دفع کردند.

بر اثر این حملات چند دستگاه نفربر "بی ام پی" تروریست ها در جنوب حلب منهدم شد و تعدادی از تکفیری های جبهه النصره و ائتلاف جیش الفتح کشته و زخمی شدند.

همچنین ظرف روز گذشته به گردان دفاع هوایی یک حمله گسترده شد که ارتش سوریه با موفقیت راه این حمله را نیز مسدود کرد.

می توان اینگونه مطرح کرد که در 24 ساعت گذشته تروریست های مورد حمایت قطر و رژیم سعودی هرچه به جنوب حلب حمله کردند با سد محکم ارتش سوریه مواجه شدند.

جنوب حلب برای تروریست های جیش الفتح مهم است؛ چرا که این جبهه منجر به نزدیک شدن ارتش سوریه به "خان طومان خواهد شد. منطقه ای که نماد عهد شکنی آمریکا در مذاکرات اولیه سوریه در سال جاری است.
ارتش سوریه به پیشروی خود به‌سمت شهرک "خان‌طومان" در حومه جنوب غربی ادامه می‌دهد و به نزدیکی آن رسیده است.

‌ این موفقیت پس از آن صورت گرفت که گروه تروریستی نورالدین از عملیات گسترده‌ای خبر داده بود که کنار گروه‌های تروریستی جیش الفتح و جبهه النصره با هدف پیشروی از محور جنوب غربی انجام می‌شود و هدف تروریست‌ها شکستن حلقه محاصره همقطارانشان در محله‌های شرقی "حلب" است.

می‌توان گفت پس از پیشروی ارتش سوریه در این محور، هر خطر احتمالی که ممکن بود تروریست‌ها برای حلقه محاصره همقطارانشان در شرق حلب ایجاد کنند، از بین رفت و تلاش‌های آنها برای شعله‌ور کردن آتش جنگ در جبهه جدیدی در جنوب غربی حلب را هم با شکست روبه‌رو کرده است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار