انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از ائتلاف بین‌المللی بخاطر هدف قرار دادن غیرنظامیان

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد ائتلاف‌ به اصطلاح ضدداعش در حملات خود به سوریه، احتیاط‌های لازم را برای هدف قرار ندادن غیرنظامیان به کار نمی‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا در نبرد علیه گروه تروریستی داعش، احتیاط‌های لازم را برای هدف قرار ندادن غیرنظامیان در سوریه به کار نمی‌برد و در عملیات‌های خود در قبال غیرنظامیان بی‌توجه است.

 لین معلوف، معاون مدیر بخش پژوهش دفتر منطقه‌ای عفو بین‌الملل در بیروت، عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: زمان آن رسیده است که مقامات آمریکایی درباره حقیقت میزان قربانیان غیرنظامی که به دنبال حملات ائتلاف در سوریه به وقوع پیوسته است سخن بگوید.

وی افزود: نگرانیم که ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا، در خصوص حملاتش علیه غیرنظامیان در عملیات خود در سوریه، بسیار بی‌توجه باشد.

 به گزارش این سازمان، حدود 300 غیرنظامی در 11 حمله ائتلاف بین‌المللی در ماه سپتامبر (30 روز منتهی به 10مهر) سال 2014 کشته شده‌اند.

مین معلوف افزود: تجزیه و تحلیل شواهد موجود نشان می‌دهد که ائتلاف بین‌المللی در تمامی این حملات احتیاط‌های لازم را برای کاهش دادن میزان ضررهای وارد شده به غیرنظامیان و تاسیسات شهری به کار نبرده است. وی گفت: چه بسا برخی از این حملات نابرابر و حتی بی‌هدف و تصادفی بوده است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: نیروهای ائتلاف جانب احتیاط را در کاهش دادن ضررهای انسانی تا حد ممکن رعایت می‌کند. این وزارتخانه  در خصوص این بیانیه توضیحی ارائه نکرد.



انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار