محمدجواد لاریجانی مطرح کرد؛

کاش تعهدات برجام را یکجا انجام نمی‌دادیم/ در مسئله هسته‌ای بسیار بی‌ادبانه برخورد کردند/ حقوق بشر از نگاه غرب تا زمانی خوب است که پای پول در میان نباشد+فیلم

مشاور عالی امور بین الملل رئيس قوه قضائیه گفت: من معتقدم که ما نباید همه تعهدات خود را در مسئله برجام، یک جا انجام می‌دادیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمد جواد لاريجانی مشاور عالی امور بین الملل ريس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در پنجمین نشست مشترک پلیس بین الملل ناجا با قضات و کارشناسان قضایی که امروز (چهارشنبه) در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار داشت : پلیس اينترپل فعالیت‌های بین المللی و رویکرد فعال و جدیدی دارد که این موضوع حتماً متناسب با نیازهای روز جامعه است. 

وی ادامه داد : پلیس فتا یکی از توانمندترین واحد‌های پلیس، در دنیا است. 

مشاور عالی امور بین الملل رئيس قوه قضائیه تأکید کرد : قوه قضائیه هیچ تصميمی برای شرکت در مذاکرات حقوق بشر بروکسل نگرفته است.

*نگاه بی‌ادبانه آمریکا به ایران در مسائل هسته‌ای

لاریجانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بیانیه پارلمان اروپا اگر چه دارای قدرت اجرایی نیست اما بیانگر مقاصد اتحادیه اروپا است، در این بیانیه حوزه‌های مختلفی برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است، امادر همه آن‌ها مشکل داریم.

وی تأکید کرد:‌ حتی در امور تجاری، ایران را به عنوان پرپتانسیل‌ترین مکان برای فروش کالاهایشان دانسته و در مسئله هسته‌ای نیز بسیار بی‌ادبانه با ایران برخورد کرده‌اند، و اینگونه ذکر کرده‌اند که ایران باید حواسش باشد، که اگر کوچک‌ترین تخلفی مرتکب شود، تمامی تحریم‌ها را برمی‌گردانیم.

مشاور عالی امور بین الملل رئيس قوه قضائیه گفت: من معتقدم که ما نباید همه تعهدات خود را در مسئله برجام، یک جا انجام می‌دادیم، حال اگر آن‌ها تخلف کنند چه؟، در هیچ توافقی منصفانه نیست که اگر یک طرف تخلف کند مجازات شود و طرف دیگر هر کاری که بخواهد انجام دهد.

*دستگاه‌ قضایی اجازه تأسیس لانه فساد را نخواهد داد

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد:‌ یکی دیگر از مواردی که در حوزه همکاری‌های ایران با پارلمان اروپا تعریف شده، این است که جمهوری اسلامی ایران باید در زمینه حقوق بشر خود را اصلاح کند، در حالی که آن‌ها به هیچ عنوان صلاحیت گفتن این حرف را ندارند چرا که کشورهای اروپایی مملو از نقض حقوق بشر و خشونت علیه مردم خود هستند.

وی تأکید کرد: آن‌ها تأکید کرده‌اند که می‌خواهند در تهران دفتری تأسیس کنند که با فراخواندن NGOها و مدافعان حقوق بشر در ایران، از نزدیک میزان رعایت شدن حقوق بشر در ایران را مشاهده کنند.

مشاور عالی امور بین الملل رئيس قوه قضائیه ادامه داد: دستگاه قضایی به هیچ وجه اجازه تأسیس لانه فساد را در ایران نخواهد داد و ما نیاز به ناظر نداریم و اتحادیه اروپا صلاحیت این کار را ندارد.

*این‌ها دزدهای سرگردنه‌ای هستند 

لاریجانی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص شکایت یکی از اتباع ایرانی که در جریان تبادل جیسون رضاییان به آمریکا منتقل شد و درخواست وی برای غرامت 40 میلیون دلاری از ایران، گفت: این هم یکی دیگر از فضاحت‌های سیستم قضایی آمریکاست که میلیاردها تومان از ثروت ایران را گرفته است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: متأسفانه این‌ها دزدهای سرگردنه‌ای هستند و تشکیلات قضایی آمریکا بسیار ناامیدکننده است.

وی با بیان اینکه تابعیت اول این فرد کشور ایران است، در رابطه با اثربخش بودن این شکایت، گفت: اثربخش بودن این شکایت بستگی به میل سیاسی آمریکا دارد، چرا که این شکایت هیچ محمل محکمه‌پسندی نداشته و تنها به میل سیاسی کشور آمریکا وابسته است.

لاریجانی ادامه داد: بعضی از اتهاماتی که در امر حقوق بشر به می‌زنند، مستقیما در مورد اسلام است و می‌گویند قوانینتان را عوض کنید که من یک‌بار به شوخی به احمد شهید گفتم شما آیت‌الله هم هستید.

*وقتی جیغ غربی‌ها در می‌آید 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: بحث بعدی آنها در مورد قوانین قضایی ماست، ما در کشور اگر کسی را بگیریم که مورد علاقه و همکار اونهاست از غرب جیغشان در می‌آید که چرا مدافعین حقوق بشر را میگیرید؟ حالا مدافعان حقوق بشر چه کسانی‌اند؟ همین منافقین که 17 هزار نفر را ترور کردند. یا گروه‌هایی مثل بهاییت، البته با شهروندان بهایی ایرانی مادامی که در چهارچوب قوانین فعال کنند از مال و جان انها حمایت می‌کنیم اما اگر از حیفا دستور بگیرند، معلوم است که با آنها برخورد می‌کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه چطور امنیت غربی‌ها آنقدر مهم است که وقتی یازده سپتامبر رخ داد، قانون تصویب کردند که می‌توان هرکسی را تا هروقت که لازم است در زندان نگه‌دارند؟ گفت: امنیت برای آمریکا آنقدر مهم است که به خودش اجازه می‌دهد برای تامین امنیت خودش به کشورهای دیگر حمله کند. به نظر ما سکولاریسم لیبرال یک حرف باطل است و مبنای ما کاملا با آنها متفاوت است.

*خوانش غلط آمریکا از مذاکرات برجام

وی افزود: یکی از خوانش‌هایی که آنها بعد از مذاکرات برجام داشتند این بود که ایران در پی فشارها کوتاه آمده و می‌گویند بازهم فشار می‌آوریم که ایران از  حمایت حزب الله و نظام  جمهوری اسلامی دست بردارد، این خوانش کاملا غلط است و متاسفانه بعضی‌ها در داخل هم در این راستا عمل کردند که البته متوجه می‌شوند که اشتباه می‌کنند اما برای ما زحمت ایجاد می‌کنند.

لاریجانی یادآور شد: علت اینکه مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات فرمودند فقط هسته‌ای، برای جلوگیری از همین خوانش بوده است.

*حقوق بشر میدان جمهوری اسلامی ایران است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تاکید کرد: اصل حقوق بشر دفاع از حقوق انسان‌ها که مخلوق خدا هستند است و ما پرچم دار این حقوق بشر در دنیا خواهیم بود، حقوق بشر میدان مانور جمهوری اسلامی است و غرب از همین نگران است.

وی گفت: دموکراسی ایران قابل قیاس با کشورهای دیگر نیست چرا که به طور مثال هاشمی رفسنجانی با رأی مردم مسئولیت گرفت اما وقتی خواست دوباره بالا برود همین رای مردم به او این اجازه را نداد.

وی ادامه داد: در زمان انتخاب اَربَکان در ترکیه که هم زمان با انتخاب خاتمی در ایران بود، اربکان با تانک های ارتش پایین آمد در حالی که خاتمی هر دو دوره ریاست جمهوی خود را با رای و حمایت مردم تمام کرد، با اینکه من از مخالفین سیاسی خاتمی بودم اما کشور ما با آراء مردمی می چرخد و این علامت دموکراسی در کشور است.

*ایران برای شرکت در مذاکره حقوق بشر با اروپا شروطی دارد

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تاکید بر اینکه ما قبل از ورود به مذاکره حقوق بشری با اروپا چارچوب‌ها را مشخص می کنیم افزود: در این مذاکرات باید هرگونه تفکر خود محورانه، منافقانه و کاملا تحمیلی ممنوع باشد و ما هرگز وارد چنین مذاکراتی نخواهیم شد.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: طرف مذاکره کننده غربی در مذاکرات حقوق بشر باید تفاوت‌های فکری را به رسمیت بشناسند، البته ما نظام سکولار را قبول نداریم و معتقدیم که به بی راه می‌رود ولی با منطق بحث می‌کنیم و حق ندرند نظام بی راه خود را به تحمیل کنند و باید به تنوعات فرهنگی احترام بگذارند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: نفاق باید ممنوع باشد، می گویند در ایران دموکراسی نیست آنوقت در عربستان دموکراسی وجود دارد.

لاریجانی گفت: امروز ننگین ترین نقاط دنیا در بحث حقوق بشر پایتخت کشورهای اروپایی است که تروریست‌ها در آن رفت و آمد می کنند، این اوج فضاحت است .

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: به نظر آنها حقوق بشر خیلی خوب است مگر اینکه پر پول نباشد.

وی با بیان اینکه دموکراسی در ترکیه به فوت بند است، گفت: این تحرکاتی که در مرزها دارد برای این است که از ارتشش می‌ترسد و می‌خواهد حواسش را به مرزها پرت کند. در حالی که در کشور ما تمامی نیروهای مسلح پشت نظام هستند و اگر اختلافی هست بین گروه‌های سیاسی است.

وی ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد ایران الگو شود و به همین دلیل یک سطل رنگ سیاه روی جمهوری اسلامی می‌ریزد تا الگو نشود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
شما از برجام فقط پول نفت می خواستید ولی ملت از شما عزت می خواستند عزت ایران یعنی خودکفایی و قطع وابستگی کشور..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
تمام این حرف ها را اما خامنه ای در سخنان خود گوشزد کرد
اما کجاست گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
برجام باید کشورهای جهان را متوجه کونند بمب اتم بسیار برای سلامتی انسان گیاه درختن خاک هوا جو کره زمین خطر نام است ،خطر او از بین بردن کره زمین وحتی در توانید مثل گناهی نوزاد هم آسیب می برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
ok
آخرین اخبار