کاهش درآمد اپل برای اولین بار در 15 سال اخیر

درآمد اپل با وجود افزایش فروش گوشی آیفون نسبت به برآوردهای قبلی، در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی 9 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، شرکت اپل در 3 ماه منتهی به 24 سپتامبر (سوم مهر)، تعداد 45.51 میلیون دستگاه گوشی آیفون در سراسر جهان به فروش رساند. این در حالیست که در برآوردهای قبلی، میزان فروش این شرکت نهایتاً 44.8 دستگاه پیش‌بینی شده بود. 

با این وجود، درآمد اپل در سه ماه چهارم سال با 9 درصد کاهش به 46.85 میلیارد دلار رسیده است. از سال 2001، این نخستین بار است که درآمد این شرکت با کاهش مواجه می‌شود. کارشناسان بازار، دلیل کاهش درآمد شرکت اپل را وجود رکود در بازار تلفن همراه و قدرت گرفتن رقبای چینی عنوان کرده‌اند. 

افت درآمد اپل برای اولین بار طی 15 سال گذشته برای هیچ‌کس تعجب‌آور نبود. از ابتدای سال جاری با کاهش 30 درصدی فروش گوشی‌های آیفون در چین مشخص بود که روند فروش این گوشی‌های هوشمند که سودآورترین محصولات تاریخ بشر به شمار می‌روند، به گونه‌ای نیست که مقامات این شرکت را به ادامه روند افزایشی سطح درآمدهای خود امیدوار کند. اینکه اپل هنوز آمار و ارقام مربوط به فروش ساعت‌های هوشمند خود (اپل واچ) را منتشر نکرده است نیز گویای وضع مالی نگران‌کننده این شرکت است.

با این حال، تیم کوک – مدیرعامل اپل – توانست در سالی که آیفون و اپل واچ نتوانستند انتظارات مالی این شرکت را برآورده کنند، با افزایش 24 درصدی درآمدهای اپل از خدماتی چون "اپل موزیک" و سامانه پرداخت الکترونیکی "اپل پی" بخشی از درآمدهای از دست رفته این شرکت را جبران کند.

غول دنیای فناوری اکنون امیدوار است پس از تعطیلات کریسمس بتواند به روزهای خوب گذشته خود بازگردد. این شرکت در آستانه عرضه مک‌بوک‌های جدید خود به بازار، برای فصل بعد از تعطیلات کریسمس، درآمدی بین 76 تا 78 میلیارد دلار را برای خود پیش‌بینی کرده است. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار