افشای فایل سِری سخنرانی ترزا می درباره برکسیت

یک فایل صوتی سِری از اظهارات متناقض ترزا می درباره برکسیت منتشر شد.

افشای فایل سِری سخنرانی ترزا می درباره برکسیت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «ترزا می،» نخست‌وزیر انگلیس یک ماه پیش از برگزاری همه‌پرسی برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا، در جلسه‌ای سِری به بانکداران هشدار داد در صورتی که مردم به برکسیت رأی دهند، شرکت‌های بزرگ این کشور را ترک خواهند کرد.

یک فایل صوتی از سخنان ترزا می خطاب به شرکت «گلدمن ساکس» که به تازگی در اختیار گاردین قرار گرفته،  نشان می‌دهد وی به شدت نگران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بوده است. این در حالیست که ترزا می پیش از برگزاری همه‌پرسی، در سخنرانی‌هایش سعی داشت نظر حامیان ماندن انگلیس در اتحادیه را تغییر دهد.

ترزا می 26 مه در «گلدمن ساکس» لندن درباره مزایای اقتصادی ماندن در اتحادیه اروپا سخنرانی کرد. وی به کارمندان این بانک اعلام کرد زمان آن رسیده که انگلیس در اروپا پیشرو باشد و امیدوار است مردم به جای گذشته به آینده توجه کنند.

وی در این سخنرانی می‌گوید: «به نظر من بحث‌های اقتصادی کاملاً واضح هستند. به نظر من بخشی از یک اتحادیه 500 میلیونی بودن برای ما بسیار عالی است. همانطور که قبلاً هم گفته بودم، اغلب مردم در انگلیس سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ چون ما عضو اتحادیه هستیم. عضویت در اتحادیه منافع اقتصادی زیادی برای ما به همراه دارد.»

هشدار وی درباره اهمیت عضویت انگلیس در اتحادیه کاملاً با موضع وی در هفته‌های اخیر در تضاد است.

می در کنفرانس حزب محافظه‌کار اعلام کرد به دلیل تبدیل شدن به بخشی از بازار واحد، کاهش مهاجرت را در اولویت قرار می‌دهد. وی همچنین افزود: «شرکت‌های انگلیسی باید بیشترین آزادی را برای فعالیت در بازار واحد، داشته باشند. اما نه به قیمت از دست دادن کنترل مهاجرت یا پذیرش صلاحیت قضات لوکزامبورگ.» وی همچنین در این جلسه اعلام کرد که متقاعد شده امنیت انگلیس با عضویت در اتحادیه تضمین می‌شود.

افشای این فایل ضبط شده برای نخست‌وزیر انگلیس خجالت آور است. ترزا می در ماه آوریل دلایلی را برای ماندن در اتحادیه بیان کرد و برکسیت را مانع توسعه  بازار واحدِ اتحادیه دانست. اما یک ماه بعد در گلدمن ساکس از خطرات برکسیت برای اقتصاد انگلیس سخن گفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار