حاتمیان در نطق میان دستور:

مردم با گذر زمان از ثمرات برجام آگاه‌تر می‌شوند/اقدامات دولت در کنترل تورم ستودنی است


عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اقدامات دولت در کنترل تورم ستودنی بوده و اکنون زمان ارائه برنامه مناسب برای خروج از رکود است.

مردم با گذر زمان از ثمرات برجام آگاه‌تر می شوند/اقدامات دولت در کنترل تورم ستودنی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالله حاتمیان نماینده مردم درگز در نطق میان دستور امروز صبح علنی مجلس (5 آبان ماه) ضمن تشکر از دولت که کشتی طوفان زده اقتصاد را هدایت می‌کند، گفت: دولت علی‌رغم کارشکنی‌های فراوان داخلی و خارجی که با مطامع سیاسی و اقتصادی انجام می شود، همچنان پاسدار امید در میان مردم است.

وی خطاب به ریاست جمهور و تیم دولت اظهار داشت: اقدامات شما در کنترل تورم ستودنی است، اکنون زمان ارائه برنامه مناسب برای خروج از رکود است، طبق گفته شما رکود به مراتب کشنده‌تر از تورم است.

نماینده مردم درگز خاطرنشان کرد: بیکاری و صدها معضل اجتماعی از عوامل رکود است که مطمئن هستیم با تیم اقتصادی قوی که شما دارید از رکود سربلند بیرون خواهید آمد. از برجام سربلند بیرون آمدید هر چند عهدشکنی‌های خارجی و کارشکنی‌های داخلی اجازه نداند جوانب امیدوار کننده این کار بزرگ در میان مردم خود را نشان دهد اما با گذر زمان مردم با دیدن ثمرات این کار بزرگ از خدمات ارزنده شما آگاه‌تر خواهند شد.

 عضوکمیسیون عمران مجلس گفت: ایران در زمینه برجام ابتکار عمل را خواهد داشت و علی رغم سست عهدی طرف‌های پیمان، بازگشت به شرایط قبل از تحریم ها در زمان کوتاه ممکن خواهد بود و به فرموده مقام معظم رهبری در صورتی که آنها بخوهند توافق نامه را پاره کنند ما توافق نامه را خواهیم سوزاند.

وی در ادامه گفت: برنامه‌ریزی لازم و اجرای موارد زیر توسط دولت مورد انتظار است:

1- همان گونه که در قانون هدفمندی یارانه‌ها گفته شده باید بخشی از منابع به نظام جامع بیمه‌ای تأمین اجتماعی اختصاص یابد، لذا بیمه فارغ‌التحصیلان بیکار و سایر افراد فاقد بیمه در اولویت کاری قرار گیرند.

2- در واگذاری اموال و املاک دولتی و بخش خصوصی در اجرای اصل 44 قانون اساسی نظارت کافی به عمل نیامده و در برخی موارد سوء‌استفاده‌هایی نیز شده است. لذا انتظار داریم که در این خصوص نظارت حقوقی و قانونی با بررسی اسناد مربوطه انجام شود. پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان برای ماندگاری این عزیزان در چرخه تولید در اسرع وقت انجام شود همچنین بخش دیگر جرایم این عزیزان در اولویت کاری قرار گیرد.

3- با نرخ بهره  بانکی بیش از 10 درصد تولید برای کشاورزان و دامداران به صرفه نخواهد بود لذا کاهش نرخ بهره بانکی مورد انتظار است.

4-افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی و دامی و همچنین افزایش تعداد محصولات مشمول خرید تضمینی برای حمایت از چرخه تولید و حفظ تولیدکنندگان این بخش بسیار ضروری است.

5- بیش از 50 درصد از تذکرات نمایندگان مجلس به وزارت جهاد کشاورزی مربوط می‌شود در حالی که کمتر از 7 درصد منابع در لایحه برنامه ششم به این بخش مهم و تأثیرگذار اختصاص یافته است و این به معنی تداوم مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها است. اگر خواهان اشتغال و کنترل مهاجرت و حاشیه نشینی و صدها مشکل اجتماعی دیگر هستید می‌بایست حداقل 20 درصد منابع به بخش کشاورزی و دامداری، حفظ و ذخیره آب، اجرای سیستم‌‌های آبیاری تحت فشار و آبخیزداری اختصاص یابد. اگر از این امور مهم غفلت گردد بحران‌های آینده غیرقابل کنترل خواهد بود در سایر بخش‌های اقتصادی کشور جذب سرمایه‌های خارجی به آسانی امکان‌پذیر است.

 حاتمیان خطاب به رئیس جمهور گفت: اصل 48 قانون اساسی که مربوط به توزیع متوازن امکانات در کشور است به درستی اجرا نمی‌شود که اگر رعایت می‌شد ما شاهد این حجم عظیم مهارجرت و حاشیه شنینی در کلانشهرها نبودیم. در یک سال اخیر بیش از 6 درصد از جمعیت شهرستان درگز مهاجرت کردند مطمئن باشید که این اتفاق در سایر مناطق محروم به ویژه مناطق مرزی نیز اتفاق افتاده است.

وی در ادامه به بیان مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، حاتمیان ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار