کوارتز: شرایط دشوار و خطر مرگ، در کمین ساقدوش های عروس در چین!

به دلیل وجود سنت های عجیب در مراسم های عروسی در چین، ساقدوش بودن کار خطرناکی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت کوارتز، نگرانی ها درخصوص شیوه های برگزاری مراسم عروسی سنتی در چین پس از کشته شدن یک ساقدوش در استان «هاینان» چین به شدت افزایش یافته است.

در این مراسم که در ماه سپتامبر (30 روز منتهی به 10 مهر) برگزار شد، یک ساقدوش به دلیل نوشیدن بیش از اندازه الکل به نیابت از عروس، تحت فشار شدید قرار گرفت و جان باخت. این تنها نمونه ای از چندین قربانی است که در مراسم عروسی سنتی در چین ساقدوش هستند. علاوه بر این، ساقدوش های عروس در چین در خطر آزار و اذیت های کلامی و سوءاستفاده های جنسی قرار دارند.

در دوران معاصر چین، یک مراسم عروسی معمول با شرکت خانواده ها، دوستان، همکاران و آشنایان برگزار می شود. ساقدوش ها در طول برگزاری این مراسم نقش مهمی دارند؛ از خوشامدگویی به مهمانان گرفته تا حضور در عکس های مختلف و نوشیدن مشروبات الکلی به نیابت از عروس.

سنت ساقدوش در چین سابقه تاریخی طولانی دارد. چند صد سال پیش در دوران فئودالی، زنان به دلیل قابلیت فرزندآوری ارزش بالایی داشتند و ممکن بود در طول مراسم عروسی از سوی اراذل و اوباش ربوده شوند. به همین دلیل برای کاهش خطر ربوده شدن عروس، ساقدوش وظیفه محافظت از وی را در طول مراسم عروسی بر عهده داشت. پس از اینکه ثبت قانونی ازدواج میسر شد، حضور ساقدوش دیگر لزومی نداشت و بیشتر به یک نماد تبدیل شد.

در حال حاضر، حضور ساقدوش یک عنصر مهم در برگزاری مراسم عروسی مجلل در چین است. همچنین تعداد زیاد ساقدوش ها و زیبایی آنها نماد قدرت و وجهه خانواده های عروس و داماد در چین است. با این حال، هنوز برخی از عملکردهای حفاظتی ساقدوش ها به قوت خود باقی است. 

یک سنت عجیب و غیرمعمول در چین وجود دارد که عروس باید تمامی نوشیدنی های الکلی اهدایی مهمانان را بنوشد. در این مراسم، ساقدوش ها عهده دار این کار می شوند و همین امر موجب بالا رفتن احتمال مرگ آنها می شود. تاکنون چندین قربانی به دلیل اجرای این رسم جان خود را از دست داده اند. علاوه بر این، به دلیل ازدیاد نوشیدن مشروبات الکلی احتمال سوءاستفاده جنسی از آنها به مراتب بالا می رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار