ولايتی در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه سوئيس:

باید با عزم جدی با جریانات افراطی و تکفیری مقابله كرد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: باید با عزم جدی با جریانات افراطی و تکفیری مقابله كرد.

بابد با عزم جدی با جریانات افراطی و تکفیری مقابله كردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشكل‌های گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان؛ علي اكبر ولایتی، رئيس مركز تحقيقات استراتژيك ظهر امروز در ديدار با ایورسیه قائم مقام وزیر خارجه سوییس، روابط دو کشور را با توجه به ظرفیت های موجود قابل گسترش دانست و گفت : جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه و جهان ظرفیت های ارزشمندی را برای توسعه همکاری ها دارد و این موضوع در نقش آفرینی برخی کشورهای اروپایی و از جمله سوییس که علاقه مند به حل و فصل مسالمت آمیز مسایل منطقه ای و ایجاد و صلح و ثبات هستند می تواند قابل استفاده باشد.

رئيس مركز تحقيقات استراتژيك در رابطه با تاثیرات خطرناک و دنباله دار گروه های افراطی و تکفیری برای امنیت جهانی، گفت: به وجود آورندگان گروه های تروریستی، افراطی و تکفیری و حامیان آنان با هدف ضربه زدن به برخی دولت های قانونی منطقه و به منظور تامین اهداف شوم و تفرقه افکنانه خود این اقدامات را انجام داده اند.

وي افزود: با اين وجود مشاهده می کنیم خطر این گروه ها محدود به منطقه نشده و هر از گاهی در اروپا و مناطق مختلف جهان شاهد وقایع تروریستی هستیم و باید کشورهای جهان عزم جدی و اراده واقعی را برای مقابله با این جریانات به انجام رسانند.
ايورسيه:
در ادامه ايورسيه، مقام وزیر خارجه سوییس هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و علاقه مندی به دریافت نقطه نظرات و تحلیل های دقیق در مورد مسایل منطقه ای، ضرورت توجه به فرآیند تسهیل روند تعاملات کشورهای اروپایی و توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین نقش كشورمان در حل و فصل موضوعات منطقه ای را مورد توجه قرار داد و اظهار امیدواری کرد با حضور فعال تر سیاسی در مسائل سوریه و عراق بتوان صلح پایدار را در منطقه برقرار نمود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار