رئیس پدافند غیرعامل کشور:

سند پدافند زیستی در کشور تهیه و تدوین می شود

سردار جلالی پدافند زیستی را کنترل برحوادثی که توسط انسان ساخته می‌شود خواند و گفت: راه‌های پیشگیری و مقابله با این حوادث مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار جلالی در نشست خبری مشترک مسئولین و مدیران ارشد سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد پدافند زیستی کشور مد نظر قرار دارند.

وی با اعلام این موضوع که پدافند زیستی کنترلی برحوادثی هستند که توسط انسان ها ساخته می شوند گفت: پدافند زیستی سناریو آشکار و غیر آشکار دارد و راه‌های پیشگیری و مقابله با این حوادث مد نظر قرار گرفته است.

جلالی ضمن اعلام خبری مبنی بر تهیه و تدوین سند پدافند زیستی در کشور گفت: راهبردهای لازم در حوزه‌های مختلفی همچون غذا و دام در زمینه پدافند زیستی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از کارهای لازم برای هماهنگی بین بخشی در زمینه پدافند زیستی گفت: در این زمینه برنامه‌های رزمایشی را در نظر گرفته‌ایم. به طور مثال سال گذشته در سیستان و بلوچستان رزمایشی در ارتباط با تب کریمه کنگو برگزار شد و همه دستگاه‌های امدادی، درمانی، مدیریتی و ... همکاری‌های لازم را در مورد این بیماری مشترک انسان و دام انجام دادند.

رئیس پدافند غیرعامل کشور از محل برگزاری این رزمایش گفت و ادامه داد: امسال این رزمایش در قم برگزار شده و از آنجایی که بیشتر از 20 استان کشور دام‌های خود را از استان قم تامین می‌کنند برگزاری چنین رزمایشی حائز اهمیت خواهد بود.

وی ادامه داد: تلاش شده در ارتباط با اقدامات زیرساختی در بعد آزمایشگاهی با همکاری وزارت بهداشت در حوزه پدافند غیر عامل سازماندهی شود و کسری‌ها در حوزه ایمنی آزمایشگاه‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار