کارگردان نمایش «معاشر»در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در تربیت تماشاگر برای تئاتر ضعیف عمل کرده‌ایم

مشکلات عدیده‌ای در تئاترمان داریم که مهمترین آنها این است که تربیت تماشاگر نکرده‌ایم.

احسان حاجی‌پور کارگردان نمایش «معاشر» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود بیان کرد: داستان در خصوص خانواده‌ای است که زندگی 16 ساله‌شان یک شب دچار تغییر و تحول می‌شود که تماشاگران این اتفاقات به‌ وجود آمده را می‌بینند.

وی افزود: در واقع ما با نگاه انتقادی به روابط اجتماعی آدم‌ها در دهه‌های 70 به قبل نمایش را پیش می بریم که باید بگویم، برای اولین بار هم است که نمایشی واقع گرایانه در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

حاجی‌پور  با بیان اینکه این موضوع ذهن من را مدت‌ها درگیر خودش کرده بود، عنوان کرد: روابط انسان‌ها در اجتماع مدت‌ها بود که دغدغه ذهنی من بوده اما در این اثر نمایشی با هیچ نگاه و زاویه خاصی پیش نرفته‌ایم و نخواسته‌ایم تا نسل به خصوصی را تخریب کنیم.

وی درباره نپرداختن به این موضوع در صحنه تئاتر مطرح کرد: متاسفانه هر از چندگاهی مسئله‌ای بین اهالی تئاتر مد می‌شود و موضوعات دیگر فراموش می‌شوند. موضوعاتی همچون روابط اجتماعی انسان‌ها و اتفاقاتی که در این حیطه روی می‌دهد.

کاگردان نمایش «معاشر» با بیان اینکه تماشاگر تربیت نکرده‌ایم، عنوان کرد: مشکلات عدیده‌ای در تئاترمان داریم که مهمترین آنها این است که تربیت تماشاگر نکرده‌ایم و آنطور که می بایست دیدن تئاتر برایشان جا نیفتاده است.

گفتنی است؛ نمایش «معاشر» از اوایل آبان ماه در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار