گمرک اعلام کرد؛

گواهی‌های ترخیص خودرو در گمرک الکترونیکی شد

پس از حذف پروانه‌های سبز کاغذی، با هدف تکمیل گمرک الکترونیک و جلوگیری از جعل و تقلب گواهی‌های ترخیص خودرو الکترونیکی شد.

گواهی‌های ترخیص خودرو در گمرک الکترونیکی شد
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، با اجرایی شدن این برنامه، مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک نیز در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور نحوه ثبت اطلاعات خودروهای وارداتی در اظهارنامه و پروانه الکترونیک را اعلام نمود. 

در این بخشنامه آمده است که از ابتدای آبان ماه سال‌جاری لازم است کلیه واردکنندگان خودرو نسبت به اظهار هر دستگاه خودروی وارده در یک قلم از اظهارنامه اقدام نموده و در فیلد "شرح کالا" نیز مشخصات هر دستگاه خودرو شامل نوع خودرو، نشان تجاری، تیپ، سال ساخت، مدل ساخت، کشور سازنده، تعداد سیلندر، حجم موتور، تعداد محور، تعداد چرخ، تعداد درب، رنگ، شماره شاسی، شماره موتور و نوع سوخت (بنزینی، دیزل، نیمه دیزل، گازسوز، دوگانه سوز یا هیبریدی) را قید نمایند.

بنابراین گزارش تاکید شد  از ابتدای آبان ماه اکیداً از صدور "گواهی‌نامه‌های کاغذی ترخیص خودرو" خودداری گردد.

بر این اساس و با توجه به حذف گواهی‌نامه‌های کاغذی کلیه صاحبان کالا، مراکز شماره‌گذاری خودرو، دستگاه‌ها اجرایی و سایر مراکز مربوطه می‌توانند جهت استعلام رسید پروانه الکترونیک به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در آدرس اینترنتی epl.irica.ir/ecl مراجعه نموده و کلیه اطلاعات مورد نیاز را از این طریق کسب نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار