زنجان؛

برگزاری اولین نشست حوزه اجرایی ورزش با اساتید دانشگاه های زنجان

اولین نشست هم اندیشی حوزه اجرایی ورزش استان با اساتید دانشگاهی با حضور سید ارسلان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حسینی با تاکید بر اهمیت ارتباط دو حوزه ورزش و دانشگاه افزود: علی رغم فعالیت و تلاش هایی که در ورزش صورت می گیرد خلأ های علمی در بخش های مختلف احساس می شود که در جهت بهبود این امر می بایست از ظرفیت علمی استان در این زمینه استفاده شود چراکه در مباحث روانشناختی، آمادگی جسمانی و مکمل های غذایی و سایر زمینه ها، خلأ علمی و آسیب هایی وجود دارد که با بهره بردن از فضای علمی می توان این آسیب ها را به حداقل رساند.

وی همچنین بر لزوم حضور روانشناسان ورزشی در مسابقات تاکید کرد و افزود: مدیریت هیجانات و احساسات در مسابقات تاثیر بسزایی در موفقیت و سلامت ورزشکاران داردو این مهم با ارتباط تنگاتنگ علم و ورزش امکان پذیر است.

مدیر کل ورزش و جوانان هدف از برگزاری این جلسه را حضور و تزریق منطقی افراد علمی در بدنه ورزش استان دانست و افزود: همکاری افراد و مسئولین در عرصه های علمی، فضای علمی و جدیدی در ورزش فراهم می آورد و خلأهای بخش های مختلف ورزشی، اعم از همگانی، قهرمانی و ... را برطرف می کند.

حسینی در ادامه، جایگاه ویژه و نقش اساسی و غیر قابل انکار ورزش در سلامتی و توسعه جوامع را یادآور شد و افزود: در این مسیر و مسئولیت خطیر نباید منتظر ارائه دستور العمل باشیم بلکه می توان در محدوده اختیارات خود و با توجه به شناخت عوامل تأثیر گذار در ورزش استان، بصورت مؤثر و مفید اقدام کرد.

وی با بیان اینکه ورزش استان در ابعاد مختلف فنی، فرهنگی و علمی نیازمند حمایت همه جانبه ی دستگاه های اجرایی، بزرگان و نخبگان دینی و علمی و سیاسی و بویژه بخش خصوصی و صنعت است اظهار داشت: اگر هر کسی در هر جایگاهی که در جامعه قرار دارد ورزش را از ملزومات زندگی دانسته و دیدگاه منطقی و درستی نسبت به آن داشته باشد تلاش های ورزش و جوانان در یک مسیر واحد و یکپارچه قرار خواهد گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان گفت: حمایت هایی که از ورزش در سطح استان صورت می گیرد برای هدفمندی و به نتیجه رسیدن باید از کانال اداره کل ورزش و جوانان و با نظارت این دستگاه که متولی اصلی ورزش در کشور است صورت گیرد تا سرانجام و نتیجه ی مطلوبی در بر داشته باشد و در این راستا باید بطور جدی از حمایت های جزیره ای و پراکنده پرهیز کرد.

حسینی همچنین از برگزاری دو نشست دیگر با قهرمانان شاخص ملی استان و با مربیان برتر ورزشی استان خبر داد و افزود: این جلسات و برنامه ها در راستای نزدیک کردن علم و اجرا و بهره برداری صحیح از ظرفیت علمی و اجرایی ورزش استان است تا زمینه و فرصتی برای بهره مندی از تجربیات افراد در این عرصه ها مهیا شود.

وی در پایان، از حضور رؤسای دانشگاه های استان و اساتید مدعو در این جلسه تقدیر و تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد: اتاق فکرعلمی در شورای راهبردی ورزش استان بزودی تشکیل شود و در اسرع وقت پیشنهاداتی که قابلیت اجرایی دارد مطرح شود و در راستای اجرایی شدن آن ها کارهای لازم صورت گیرد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.