بلومبرگ: آمریکا در تحریم روسیه به بن‌بست رسیده است

بلومبرگ در مطلبی نوشت آمریکا برای تحریم روسیه گزینه‌های جدیدی در دست ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، پس از دخالت روسیه در جنگ اوکراین، آمریکا تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرد. حال، آمریکا که به دنبال راهی برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه است، ممکن است انتخاب‌های زیادی را پیش رو نداشته باشد.

دولت آمریکا اعلام کرده است برای کاهش بحران‌های انسانی در سوریه، تحریم روسیه را نیز در دستور کار قرار داده است. این در حالی است که جان کری – وزیر خارجه آمریکا – درباره این مسئله اطلاعات دیگری را اعلام نکرده است و متحدان آمریکا در اروپا نیز در هفته گذشته نتوانستند برای اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه روسیه تصمیم بگیرند.

"مایکل کافمن" – محقق مرکز ویلسون در واشینگتن – در این‌باره گفت: "با این‌که قدرت کامل تحریم در دستان باراک اوباما قرار دارد، به جز آبدارچی کرملین، فردی در روسیه وجود ندارد که تحریمی علیه وی وضع نشده باشد. ما در مسئله تحریم‌ها، به انتهای خط رسیده ایم."

با این‌حال، کارشناسان باور دارند آمریکا می‌تواند تحریم‌های اقتصادی را علیه افسرهای ارتش روسیه و شرکت‌های اسلحه‌سازی که در جنگ سوریه نیز نقش دارند، افزایش دهد. این اقدامات موجب خواهد شد دسترسی این نهادها و افراد به بانک‌های آمریکایی محدود شود. این افراد همچنین از سفر به آمریکا نیز منع خواهند شد. با این‌حال، بسیاری نیز معتقدند روس‌هایی که در لیست تحریم آمریکا قرار دارند می‌‎توانند از راه‌های دیگری به جابجایی ثروت‌هایشان بپردازند.

حامیان تحریم‌های وابسته به مسئله اوکراین اعلام کرده اند این محدودیت‌ها بر اقتصاد روسیه تاثیرگذار بوده است. صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد در سال 2015، اقتصاد روسیه به دلیل سقوط بهای نفت و آن‌چه این نهاد "بسته شدن نسبی درب بازارهای مالی جهان به اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه" نام می‌برد، با 3.7 درصد کاهش روبرو بوده است. بر اساس گزارش‌ها، تولید ناخالص داخلی روسیه نیز در سال جاری میلادی با 1.2 درصد کاهش نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.

این در حالی است که روسیه توانسته است سخت‌ترین تحریم‌ها را پشت سر بگذارد و همچنین صادرات انرژی این کشور به اروپا نیز بدون تغییر باقی مانده است. این تحریم‌ها همچنین به اهداف مطلوب منجر نشده اند.

با این‌حال، تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه بی‌نتیجه خواهند ماند. زیرا یکی از بزرگترین منابع کسب درآمد روسیه، صادرات انرژی به کشورهای اروپایی است. در صورتی که این صادرات محدود شود، کشورهای اروپایی که خود با معضلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند نیز دچار مشکل خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار