زاهدان؛

بیش از 3 هزار دانش‌آموز معتاد پرخطر در مدارس کشور شناسایی شده‌اند

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بیش از 3 هزار و 600 دانش‌آموز معتاد پرخطر در مدارس کشور شناسایی شده‌اند که 250 نفر از این دانش‌آموزان به صورت ویژه زیرپوشش مراقبت‌های روانی قرار دارند.

بیش از 3 هزار دانش‌آموز معتاد پرخطر در مدارس کشور شناسایی شده‌اندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمید صرامی امشب در نشست خبری  که در استانداری سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد افزود: طرح توانمندسازی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مربیان آموزش و پرورش در راستای کاهش اعتیاد در 12 استان کشور اجرا می‌شود: این استان‌ها شامل تهران، سیستان و بلوچستان، گلستان، لرستان، کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، قزوین، خوزستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: 9 استان از این تعداد در زمینه اعتیاد در وضعیت قرمز قرار دارند که باید استانداران نسبت به این موضوع در راستای ترک اعتیاد و پیشگیری در حوزه‌های آموزشی خانواده‌ها از خود اهتمام بیشتری نشان دهند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: "حشیش و گل" رایج‌ترین مواد مخدر میان دانش‌آموزان و کودکان سطح کشور است.

وی گفت: دلیل روی آوردن به این مواد کم فکری و عدم اطلاع جوانان نسبت به اعتیادآور بودن این مواد مخدر است و می‌طلبد جوانان نسبت به عوارض این مواد به ویژه ماده مخدر "گل" آشنا و آگاه شوند.

صرامی اظهار داشت: نخستین آسیب اجتماعی کشور براساس تحقیقات اعتیاد است و بعد از آن حاشیه‌نشینی، بی‌بندوباری، طلاق و بیکاری است.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: 61 درصد دانش‌آموزان کشور نسبت به عوارض اعتیاد و موادمخدر آشنایی کافی ندارند.

وی گفت: اعتبار طرح توانمدسازی دانش‌آموزان در زمینه کاهش اعتیاد در کشور 20 میلیارد ریال است که مبلغ 180 میلیون تومان از این اعتبار به سیستان وبلوچستان تخیص یافته است.

صرامی تاکید کرد: قرار است در این طرح پیشگیری یک میلیون دانش‌آموز 12 استان کشور با بهره‌گیری از 800 استاد مجرب توانمندسازی شده و زیر چتر آموزش‌های این طرح قرار بگیرند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: با رویکرد مثبت استاندار سیستان و بلوچستان ، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش استان، متوسط میانگین نرخ اعتیاد دانش‌آموزان در این استان از متوسط کشوری پایین‌تر است که نشانه اهتمام جدی به این حوزه است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.