طالبان دست داشتن در جنایت اخیر در منطقه غور افغانستان را رد کرد

گروه طالبان دست داشتن در تیرباران بیش از 30 نفر از غیر نظامیان را در استان غور افغانستان، رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از خبرگزاری آوای افغانستان، «قاری محمد یوسف احمدی» یکی از سخنگویان گروه طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تیرباران بیش از 30 نفر از غیر نظامیان در استان غور افغانستان، به اعضای این گروه هیچ ارتباطی ندارد.

شب گذشته بیش از سی نفر از شهروندان افغانستان که گفته می شود بیشتر آنان چوپان و دهقان بوده اند، در شهرستان فیروزکوه استان غور تیرباران شدند.

شمار قربانیان این جنایت از 23 نفر تا 33 نفر اعلام شده است. هرچند از سوی برخی منابع گفته می شود این جنایت توسط گروه طالبان انجام شده اما این گروه نه تنها این موضوع را رد، بلکه آن را محکوم نیز کرد.

مقام های استان غور گفتند پس از آن که روز گذشته در آن شهرستان میان نیروهای امنیتی و گروه داعش درگیری صورت گرفته، این افراد در ابتدا گروگان گرفته شده و سپس تیرباران شده اند.

گفته می شود در درگیری نیروهای امنیتی با شورشیان پسر یکی از فرماندهان شورشی کشته شده و در واکنش به آن، دست به تیرباران این غیر نظامیان زده اند.

این در حالی است که پیش از این گروه داعش تنها در استان شرقی ننگرهار فعالیت و تحرکات نظامی داشت؛ هرچند از موجودیت این گروه در شماری از استان های دیگر نیز سخن به میان آمده بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار