انرژی در هفته ای که گذشت؛

از اولتیماتوم زنگنه به هندی ها تا مذاکرات چیت چیان با وزرای هلند و فنلاند برای جذب سرمایه

بیژن زنگنه آخرین اولتیماتوم گازی خود را به هندی ها برای تعیین تکلیف قراردادمیدان فرزاد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،از مهمترین اخبار این حوزه در هفته ای که گذشت می توان به استقبال وزیر نفت از علاقه مندی کشور های مالزیایی در سرمایه گذاری صنعت نفت کشور اشاره کرد؛ همچنین در این هفته بیژن زنگنه  آخرین اولتیماتوم گازی خود را به هندی ها برای تعیین تکلیف قراردادمیدان فرزاد اعلام کرد.

وی همچنین در پاسخ به انتقادات پتروشیمی ها به تعیین فرمول جدید قیمتی، از این شیوه محاسبه دفاع کرده و اظهار داشت: اگر پتروشیمی ها فرمول را قبول ندارند،برای اتان مزایده می‌گذاریم.

احمد مهدوی دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران در این هفته طی نشستی خبری ضمن اعلام عرضه نفتا و سایر فرآورده ها با ارز آزاد، مجددا از نحوه تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها انتقاد کرد.

 وی در این نشست فرمول جدید را کاملا بی اساس و بدون منطق کارشناسی خواند و عنوان کرد اگر صنعت پتروشیمی با همین روند ادامه پیدا کند، نه تنها پیشرفت نخواهد کرد، بلکه هیچگونه سرمایه گذاری نیز در آن صورت نخواهد گرفت.

در هفته ای که گذشت، بار دیگر کارت های سوخت خبرساز شدند بطوریکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دوفوریتی برای حفظ کارت سوخت را مطرح کردند؛ این در حالی صورت می گیرد که پیش تر با تصویب نمایندگان، الزام دولت به حفظ کارت سوخت درلایحه اصلاحیه قانون بودجه 95 حذف شده بود.

شایان ذکر است منصور ریاحی مدیر عامل شرکت پخش نیز در نشست خبری خود از راهبرد های آتی این شرکت تا پایان دولت یازدهم و میزان تولید، واردات و صادرات بنزین سخن گفت؛ برهمین اساس با به مدار آمدن کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تکمیل ظرفیت پالایشگاه لاوان و بندرعباس، نه تنها  واردات بنزین متوقف خواهد شد بلکه صادرات آن نیز قوت خواهد گرفت.

از چالش های وزارت نفت و شرکت های زیر مجموعه آن که بگذریم، طی این هفته در حوزه وزارت نیرو نیز شاهد امضا تفاهم نامه های مختلف و مذاکرات با شرکت های خارجی برای توسعه سرمایه گذاری بودیم؛ برهمین اساس  در  این هفته حمید چیت چیان وزیر نیرو به منظور گسترش همکاری های بین المللی و جذب سرمایه گذاری بیشتر با هیئت هایی از کشور های هلند و فنلاند مذاکراتی را  در حوزه مدیریت منابع آب و توسعه استفاده از انرژی تجدید و به تبع آن کاهش استفاده از سوخت های فسیلی انجام داد.

در این هفته سی و یکمین کنفرانس بین المللی صنعت برق نیز شروع به فعالیت کرد که  در طی آن مدیر عامل توانیر از لزوم گسترش استفاده از انرژی های تجدید پذیر  سخن گفت و معاون وزیر در امور برق و انرژی نیز به نیاز صنعت برق به سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری اشاره کرد.

گفتنی است مجری طرح برق رسانی روستایی نیز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از مشکلات طرح برق رسانی به عشایر سخن گفت.




وزیر نفت گفت: ایران از علاقه‎مندی شرکت‌های مالزیایی به سرمایه گذاری در صنعت نفت کشورمان استقبال می کند.
بسته انرژی در حال تکمیل/


مجری طرح‌های انتقال نیرو شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی از آغاز بهره‌برداری خط 400 کیلوولت گتوند- مهر شازند به عنوان طولانی‌ترین خط سراسری انتقال نیرو کشور خبر داد.
بسته انرژی در حال تکمیل/


حمید چیت چیان گفت: تفاهم‌نامه ای میان ایران و هلند برای ارتقای مدیریت منابع آب و توسعه انرژی‌های خورشیدی کشور امضا شد.
بسته انرژی در حال تکمیل/


وزیرنفت با ارائه آخرین اولتیماتوم گازی به هندی ها برای تعیین تکلیف قراردادمیدان فرزاد، از تعیین فرمول جدید فروش اتان دفاع کردو گفت:پتروشیمی ها فرمول را قبول ندارند،برای اتان مزایده می‌گذاریم.
بسته انرژی در حال تکمیل/


معاون وزیر نیرو گفت:برای افزایش راندمان و بهینه سازی صنعت برق، تا سال 2021 به سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری نیاز داریم.
بسته انرژی در حال تکمیل/

مدیرعامل توانیر گفت: در دهه گذشته استفاده از انرزی تجدید پذیر و نقش موثر آن در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، توجه به محیط زیست توجه فعالان این صنعت را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.
بسته انرژی در حال تکمیل/


حصول دست یابی به بورس مرجع منطقه ای و جهانی پتروشیمی و کاهش خام فروشی از سیاست های پیش روی عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا خواهد بود.




دبیر کل انجمن صنفی پتروشیمی گفت: از امروز محصول نفتا با نرخ آزاد مبادله می شود که بر اساس این امر باید شاهد زیان فعالان این عرصه باشیم.
بسته انرژی در حال تکمیل/

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای تعیین تکلیف سامانه هوشمند سوخت منتظر ابلاغیه هستیم اما کماکان همه چیز طبق روال سابق ادامه داشته و برنامه های مختلف در انتظار دستور مجلس شورای اسلامی است.
بسته انرژی در حال تکمیل/


مجری طرح برق روستایی کشور گفت: 580 روستای کمتر از 20 و بیشتر از 10 خانوار در طرح برق رسانی به روستا ها شناسایی شده اند و تا امروز 132 مورد برق رسانی شده اند.
بسته انرژی در حال تکمیل/


طرح دوفوریتی جمعی از نمایندگان مجلس برای حفظ کارت سوخت در حالی به صحن علنی می رود که با تصویب نمایندگان، الزام دولت به حفظ کارت سوخت درلایحه اصلاحیه قانون بودجه 95 حذف شده است.
بسته انرژی در حال تکمیل/


وزیر نیرو گفت:ایران و فنلاند با امضای تفاهم‌نامه همکاری از این پس به توسعه همکاری های دوجانبه بویژه در حوزه انرژی می پردازند.

بسته انرژی در حال تکمیل/



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار